- Druh instalaceOdhlučnění Premium Plus a ozvučení s DSP procesorem
- VozidloToyota Corolla
- Datum realizace15.10.2021
- Časová náročnost38 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace81 163 Kč s DPH
Toyota Corolla - odhlučnění a nové ozvučení
Odhlučnění vozu Toyota Corolla poslední generace. Již dvanácté pokračování tohoto veleúspěšného modelu a dle našeho očekávání se z hlediska tovární zvukové izolace nic nezměnilo. Prakticky nulová zvuková izolace se projevuje výrazným hlukem od pneumatik, vody i kamínků v podbězích, hlukem větru při vysokých rychlostech, ale i skřípáním plastů v důsledku tužšího odpružení. To vše snižuje jízdní komfort tohoto vozu a proto se na nás jeho majitel obrátil. Po našem odhlučnění zmizí vibrace od motoru, převodovky nebo odpružení a také vzduchem přenášený hluk různých frekvencí z oblasti podlahy, předních i zadních podběhů a samozřejmě i dveří a zadní části vozu. Se zákazníkem jsme se tedy domluvili na našem vylepšeném balíčku odhlučnění Premium Plus, ve kterém aplikujeme špičkové materiály Comfortmat převážně z nejvyšší řady Expert. Díky tomu jsme schopni dosáhnout snížení hluku přesahující 4,5 dB při dálniční rychlosti, což znamená více než 2,5 krát nižší hluk v interiéru než před aplikací odhlučnění. Konkrétně jsme se zaměřili na přední, zadní i páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední a zadní podběhy ze strany vozu a kapotu. Vůz jsme také ozvučili. Vyměnili jsme tovární reproduktory za zvukově pokročilé komponenty italského výrobce Audison, které jsme zapojili na čtyřkanálový zesilovače s DSP procesorem téhož výrobce. Pomocí kalibrovaného mikrofonu jsme změřili všechny nedostatky a překážky daného vozu a přesně nastavili prostorovou korekci ekvalizéru pro každý reproduktor ve voze. Následně jsme nastavili časové korekce, úrovně, pásmové propusti nebo fáze a to vše pro zajištění maximálně věrného zvuku. Na instalaci pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou s malým přesčasem v rámci 1 pracovního dne. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění, tak cena byla 32 896 Kč a práci jsme stihli za 26 hodin. Všechny důležité informace se dozvíte v naší rozsáhlé fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve se podívejme na chystané ozvučení tohoto vozu. Se zákazníkem jsme vybrali reproduktory italského výrobce Audison, které budeme instalovat do předních i zadních dveří tohoto vozu. Konkrétně se jedná o komponentní reproduktory Audison AV K6, které disponují velmi kvalitním zvukem, perfektním zpracováním i vysokým výkonem. O kvalitách těchto reproduktorů svědčí i ocenění "Best Product" od prestižní organizace EISA v kategorii reproduktorů do auta. Do zadních dveří budeme instalovat stejné reproduktory, pouze v koaxiální variantě.
Abychom kvalitu nových reproduktorů adekvátně využili, zapojíme je na špičkový zesilovač Audison, který v sobě ukrývá i integrovaný DSP procesor. Na něm nastavíme časové korekce, úrovně, pásmové propusti i detailní ekvalizér pro zajištění perfektního zvuku šitého na míru pro tento vůz.
Nyní se pojďme věnovat odhlučnění. Interiér je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete sice silnější vrstvu továrního antivibračního materiálu, který se snaží alespoň nějakým způsobem zachránit známý nedostatek této automobilky v podobě tenkých plechů. Jelikož na ostatních oblastech vozu jakákoliv izolace prakticky chybí, má to za následek výrazné rezonance a vibrace z důvodu nedostatku tuhosti karoserie. To se projevuje zvýšeným nízkofrekvenčním hlukem zejména od pneumatik přes přední a zadní podběhy, ale i silničním hlukem pronikajícím přes podlahu a boční dveře. Pouštíme se tedy do práce.
Nejprve se pouštíme do odhlučnění podlahy, které je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu zásadní. A právě proto u balíčku Premium Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Druhou vrstvu u balíčku Premium Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci. Prostor pod zadními sedačkami jsme neodhlučnili kvůli přítomnosti baterií pro elektromotor.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože všudypřítomné vibrace a hluk zejména od pneumatik je nezbytné co nejvíce omezit. Na dno kufru aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme s tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. Díky takovým hodnotám je Extreme zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Expert Plus taktéž antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Na dno kufru aplikujeme ve druhé vrstvě membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Titan Lite o tloušťce 7 mm a účinnosti 36 dB. Titan Lite důkladně odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Detail designově zajímavého středobasu nových reproduktorů. Vyztužená papírová membrána středobasových reproduktorů o průměru 165 mm poskytuje kvalitní zvuk i rychlé a přesné basy. K tomu samozřejmě přispívá i důkladné vytlumení dveří.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tímto instalaci dokončujeme a brzy předáme vůz majiteli.
Digitální zesilovač Audison jsme i díky jeho malý rozměrům mohli umístit pod sedačku řidiče. Výkon 4 x 50 W RMS je pro zvolené reproduktory dostačující, i kvůli jejich velmi vysoké citlivosti. Po zasunutí sedačky do běžné polohy je zesilovač zcela ukrytý pod sedačkou.
Nastává nejdůležitější část ozvučení a tím je nastavení zvuku. Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit pomocí kalibrovaného mikrofonu všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou EQ křivku ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem, materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Po měření nastavíme pro každý reproduktor v autě prostorovou korekci ekvalizéru. Je to časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru. Cílem měření je získat plochou odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Výsledná křivka může být samozřejmě před předáním vozu mírně upravená dle požadavků zákazníka. Na DSP procesoru nastavíme kromě ekvalizéru také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se z dveří přesunula přímo před nás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že jsme na živém koncertu přímo před interpretem.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.