- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Standard Light
- VozidloToyota Auris
- Datum realizace14.05.2021
- Časová náročnost26 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace39 387 Kč s DPH
Toyota Auris - odhlučnění
Fotoreportáž
Interiér Toyoty Yaris je odstrojený a prakticky pouze na podlaze najdete sice silnější vrstvu továrního antivibračního materiálu, který se snaží alespoň nějakým způsobem zachránit známý nedostatek této automobilky v podobě tenkých plechů. Jelikož na ostatních oblastech vozu jakákoliv izolace prakticky chybí, má to za následek výrazné rezonance a vibrace z důvodu nedostatku tuhosti karoserie. To se projevuje zvýšeným nízkofrekvenčním hlukem zejména od pneumatik přes přední a zadní podběhy, ale i silničním hlukem pronikajícím přes podlahu a boční dveře. Pouštíme se tedy do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli výrazným vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku základem pro úspěšné odhlučnění vozu. U balíčku Standard Light postupujeme odlišně než u běžných instalací a na podlahu aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,41 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti.
Antivibrační materiál aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom maximálně snížili vibrace a hluk o nejnižších frekvencích. Ve přední části se dostáváme až pod palubní desku, čímž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní strany. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. U balíčku Standard Light se snažíme ušetřit každý kilogram a kde to není vyloženě nezbytné, volíme tenčí materiály.
Druhou vrstvu u balíčku Standard Light tvoří membránový materiál Comfortmat Integra, který při tloušťce 6 mm poskytuje vysokou úroveň zvukové izolace až 28 dB. Zároveň se jedná o jeden z nejlehčích membránových materiálů na trhu a je tedy ideálním řešením pro účely této instalace. Prostor pod zadními sedačkami odhlučňujeme ultralehkým zvukově izolačním materiálem Comfortmat Vision.
Obě vrstvy materiálů aplikujeme na všechen volný prostor a dostáváme se až těsně pod palubní desku. Odhlučníme tedy důkladně nejen podlahu, ale i přední podběhy a nemusíme tuto oblast "zdvojovat" a zbytečně navyšovat hmotnost materiálů. Kombinace materiálů Dark D3 a Integra je navíc natolik účinná, že výsledný efekt by byl spíše zanedbatelný.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Ten nejen absorbuje vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Standard Light stejný antivibrační materiál jako na dno kufru. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá šanci a pokračujeme druhou vrstvou odhlučnění.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru a blatníky aplikujeme velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm poskytuje zvukovou izolaci 15 dB. U běžných instalací aplikujeme 2x účinnější materiál Comfortmat Raptor, ale dnes myslíme především na celkovou hmotnost.
Přesto zadní podběhy odhlučňujeme velmi účinně a to stejným materiálem jako na podlaze. Ke slovu se tedy hlásí opět Comfortmat Integra. Zvuková izolace 28 dB je pro naše účely dostačující a hluk této oblasti výrazně snížíme při zachování nízké hmotnosti materiálu. Integra sice obsahuje těžkou protihlukovou membránu, ta je však oproti ostatním membránovým materiálům Comfortmat až 3x tenčí. A to samozřejmě umožňuje snížit hmotnost.
V rámci balíčku Standard Light volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, sníží pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří opět zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který najdete i na ostatních částech vozu. Velmi nízkou hmotnost oceníte zejména při odhlučnění dveří, kde je nutné dbát i na tento důležitý parametr. Vision je absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Zvuková izolace 15 dB je pro účely montáže zaměřené na nízkou hmotnost dostačující.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Místo kapoty si majitel vozu přál odhlučnit torpédo. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci. Odhlučnění je tedy tímto krokem dokončeno a my předáváme vůz majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.