- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloVolvo V90
- Datum realizace26.11.2021
- Časová náročnost28 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace45 799 Kč s DPH
Volvo V90 - odhlučnění
Fotoreportáž
Volvo V90 je odstrojené a sami můžete vidět, že tovární zvuková izolace prakticky chybí. Pouze bodově byla nalepená na podbězích a prostoru pod zadními sedačkami ochrana proti vibracím a převážně holé plechy jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. Jako první vrstvu aplikujeme špičkový antivibrační materiál Comfortmat Atom z nejvyšší řady Expert, který je určený zejména pro profesionální instalační centra. Materiál je složený ze dvou vrstev s celkovou tloušťkou 4 mm a s akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek. To umožní excelentní zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
Comfortmat Atom je nejmodernější antivibrační materiál z profesionální řady Expert, který se skládá ze dvou vrstev vysoce účinných tmelů, kdy každý plní odlišnou funkci. Celková tloušťka 4 mm a zejména akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Také Dark D3 vyniká vysokou flexibilitou a snadnou aplikací bez nahřívání. Důležitým bonusem je velmi nízká hmotnost. Nižší tloušťku volíme i kvůli velmi stísněnému prostoru v této oblasti, kde každý milimetr hraje důležitou roli.
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol.
Atom spolu s Blockshotem aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme nový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem z nejvyšší modelové řady Expert. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme u tohoto vozu celkem ve 3 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá. Na fotografii vidíte zadní dveře, protože fotka těch předních se nám někam zatoulala. Ale odhlučnit jsme je samozřejmě nezapomněli.
Na tento typ plastové výplně nemá žádný smysl aplikovat třetí vrstvu odhlučnění v podobě antivibračního materiálu. Tento typ plastu a jeho důmyslný reliéfní povrch má perfektní antirezonanční vlastnosti a aplikace našeho materiálu by pouze zbytečně zvýšila hmotnost dveří.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tímto instalaci dokončujeme a brzy předáme vůz majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.