- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus a hi-end ozvučení
- VozidloAudi A5 B9
- Datum realizace20.05.2021
- Časová náročnost82 hodin (3 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace262 208 Kč s DPH
Audi A5 - kompletní odhlučnění a hi-end ozvučení
Odhlučnění a špičkové ozvučení vozu Audi A5 druhé generace. Všichni fanoušci kvalitního zvuku by měli nyní zpozornět a nepřehlédnout tuto instalaci. V naší fotoreportáži najdete jedny z nejkvalitnějších produktů vůbec, jejichž zvuk se blíží naprosté dokonalosti. No posuďte sami. Luxusní komponentní reproduktory Morel z druhé nejvyšší modelové řady Elate Carbon, zesilovače Audison modelové řady Voce, jeden z nejkvalitnějších DSP procesorů na trhu Audison Virtusoso, subwoofer Steg z nejvyšší Audiophile řady a nakonec naladění zvuku pomocí bezkonkurenčního nástroje Audison Bit Tune. A k tomu samozřejmě kompletní odhlučnění od ruského výrobce SGM, které v danou chvíli představuje nejúčinnější odhlučnění současnosti. Tuto instalaci jsme již několik dní s nadšením očekávali a pustili se s chutí do práce. Nejdříve přišlo na řadu odhlučnění vozu a natažení vysoce kvalitní kabeláže Connection. Jelikož ozvučení tohoto vozu bude patří k tomu nejlepšímu, co lze momentálně nabídnout, stejně kvalitní musí být samozřejmě i odhlučnění. S majitelem jsme se dohodli na našem balíčku odhlučnění Expert Plus s prémiovými materiály od ruského výrobce SGM. Odhlučnili jsme tedy všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, střechu, zavazadlový prostor, torpédo, kapotu a přední podběhy i zadní podběhy z vnitřní strany. Tak náročná instalace si žádá i dostatečný čas a na voze jsme tak strávili celkem 82 hodin času. To z této montáže dělá nejen nejdražší a nejkvalitnější instalaci v historii Ahifi, ale i časově nejnáročnější. Veškeré další informace se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Morel Elate Carbon Pro 62A a Elate Carbon 62, to jsou špičkové reproduktory z druhé nejvyšší řady izraelské značky Morel, které nainstalujeme do předních a zadních dveří tohoto vozu. Přední reproduktory zapojíme v aktivním režimu a pro zadní reproduktory využijeme vysoce kvalitní výhybku od Morelu.
Dle inženýrů v Morelu byla řada Elate Carbon navržena tak, aby příznivcům značky přiblížila jejich neustálé hledání pohlcujícího hudebního zážitku, který vám zastaví dech. A při poslechu nové řady Elat se to skutečně daří. Výškové reproduktory, které se svou kvalitou blíží těm nejlepším na světě Morel Piccolo, jsou doplněny středobasy s karbonovou membránou a spolu dohromady tvoří celek poskytující absolutní hudební zážitek, jaký umí snad jen Morel.
Bez odpovídajícího zesilovače by špičkové reproduktory Morel řady Elate nemělo smysl ani instalovat. A najít optimální zesilovač není vůbec snadné, navíc když jsme limitování prostorem a samozřejmě existuje i určitý cenový strop. Přesto se nám povedlo najít vhodné řešení a to dva 4kanálové zesilovače Audison z vyšší řady Voce, které poskytují vysoký výkon i špičkový zvuk. Vše bude navíc řízeno nekompromisním DSP procesorem Audison Bit One HD Virtuoso.
Náročným výběrem prošel i subwoofer, kde byl požadavek na maximální kvalitu a přitom nutnost instalace v malé ozvučnici v bočnici kufru. Snad jen jeden subwoofer nakonec všem požadavkům vyhovoval a to audiofilní subwoofer z nejvyšší modelové řady Master Stroke od italského výrobce Steg. Ve Stegu směle prohlašují, že se jedná o nejkvalitnější subwoofer, jaký kdy vyrobili a my jim dáváme za pravdu, tak přesné a věrné spodní tóny je radost poslouchat. Excelentní.
Pojďme se nyní věnovat odhlučnění. Audi A5 patří k těm lépe odhlučněným autům, přesto to jde samozřejmě lépe. Tovární zvuková izolace je součástí čalounění podlahy a podběhů a na karoserii najdete pouze bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Oproti většině automobilkám si v Audi dali více záležet, přesto například na podbězích a v kufru antivibrační materiál téměř chybí a zvukovou izolaci zde taktéž nenajdete. Pouštíme se tedy do práce.
Podlaha je extrémně náchylná nejen na hluk, ale vzhledem k velké ploše i na výrazné vibrace od odrážejícího se hluku vozovky, od motoru, převodovky, pneumatik i výfukového systému. U balíčku Premium Plus volíme v první vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Dual Prime s rekordním akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,66 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a díky své flexibilitě jej není nutné nahřívat. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,47 jednotek.
Dual Prime aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U balíčku Expert Plus používáme ty nejúčinnější materiály i ve druhé vrstvě. Po celé ploše podlahy najdete membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenký membránový materiál SGM Silton.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor, což je vzhledem k množství elektroniky časově i technicky náročné. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
Na blatníky aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,42 jednotek. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako podlahu nejlepším z nejlepších - SGM Dual Prime. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Druhá vrstva je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě stejný materiál jako na podlahu, tedy SGM Barrier Mix, který poskytuje zvukovou izolaci až 35 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
V rámci balíčku Expert Plus volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes tloušťku 3 mm materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, tentokrát však ve variantě 2 mm pro co nejnižší zatížení dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. A to samozřejmě platí i u nově instalovaných reproduktorů Morel, u kterých je tlumení dveří prakticky nezbytné.
Na fotografii již vidíte přední dveře s osazeným středobasovým reproduktorem Morel Elate Carbon. Je téměř škoda, že nádherná karbonová membrána bude nakonec skryta dveřní výplní.
A právě plastové výplně předních, zadních i pátých dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,42 jednotek. Air 3 střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Onyx 3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu aplikujeme zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra a to z několika důvodů. Kromě vysoké zvukové izolace až 33 dB tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave.
Interiér již máme složený a můžeme se podívat na instalaci jednotlivých komponent. Čtyřkanálový zesilovač Audison AV Quattro pro přední komponentní systém bude skrytý ve dvojitém dně zavazadlového prostoru. První část požadavku na instalaci bez jakéhokoliv narušení prostoru v kufru tedy plníme.
A i druhý zesilovač skrýváme, konkrétně se nám povedlo najít místo v bočnici zavazadlového prostoru. Bylo to těsné, ale na milimetry to vyšlo a to včetně umístění DSP procesoru Audison Bit One HD Virtuoso.
Prakticky jedinou přiznanou komponentou je subwoofer Steg, který je sice vidět, ale nezabírá žádný prostor v kufru. Je to díky speciální MDF ozvučnici vyrobené přímo pro tento model vozu, která je implementovaná do bočnice zavazadlového prostoru.
Vše je složeno a sami můžete vidět, že ačkoliv jsme instalovali prostorově poměrně náročné komponenty, tak jsme jimi nezabrali vůbec žádný prostor. Aby nový (a velmi drahý) subwoofer nebyl v budoucnu poškozen, řešíme se zákazníkem ještě výrobu mřížky, jelikož od výrobce žádná k dispozici není a jiné z naší nabídky bohužel nepasovaly.
Blížíme se k finiši a tím je naladění zvuku. Pro naprosto precizní nastavení se nespoléháme pouze na vlastní uši, ale i na profesionální techniku určenou pro tyto účely. A k tomu nám slouží systém automatické kalibrace procesorů Audison Bit Tune, který díky několika mikrofonům a funkcím pro elektroakustické ověření a analýzu zvuku zajistí vynikající úroveň akustického výstupu, s naprostou přesností nastaví časové korekce, naladí optimální křivku ekvalizéru, zjistí i možné chyby v nastavení i zapojení a umožní nám soustředit se pouze na perfektní doladění systému. Před předáním vozu zvuk finálně ještě mírně upravíme dle požadavků zákazníka.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.