- Druh instalaceOdhlučnění dveří, kufru, podběhů torpéda a kapoty
- VozidloMercedes-Benz B-Class (W247)
- Datum realizace03.06.2020
- Časová náročnost20 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace37 059 Kč s DPH
Mercedes-Benz B-Class (W247) - základní odhlučnění
Mercedes-Benz B-Class (W247). I tento model německé značky trpí zejména na hluk od předních a zadních pneumatik, okolní silniční hluk, který je zejména ze zadní části výrazný. Se zákazníkem jsme se domluvili na základním odhlučnění, v rámci kterého se zaměříme na přední a zadní dveře, přední podběhy, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů, torpédo a kapotu. Vynechání podlahy sice našim zákazníkům nedoporučujeme, vždy se však snažíme najít řešení, které bude kompromisem mezi cenou, účinností a samozřejmě i hmotností. Podlaha se dá navíc v budoucnu kdykoliv dodělat. Všechny zvolené oblasti odhlučňujeme prémiovými membránovými materiály Comfortmat a montáž samozřejmě stihneme během jednoho pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nyní se věnujme zavazadlovému prostoru. Na dno aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Na podběhy pak lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyšším MLF o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik.
Na celý zavazadlový prostor aplikujeme stejný materiál jako na podlahu, konkrétně Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a zvukovou izolací až 32 dB. Tento dvouvrstvý membránový materiál s přehledem odfiltruje hluk o středních a vysokých frekvencí všech částí zavazadlového prostoru a umožní rapidní snížení hluku této oblasti.
Majitel tohoto vozidla si stěžoval na hluk zejména přední části, konkrétně od předních kol a motoru. Ten mají na svědomí především pneumatiky a samozřejmě motor. Silný nízkofrekvenční hluk od předních kol jsme schopni účinně snížit pomocí antivibračního materiálu Comfortmat z modelové řady Premium Dark o síle 4 mm. Ten si poradí nejen s vibracemi, ale i s hlukem o nejnižších frekvencích.
O střední a vysoké frekvence se následně postará vícevrstvý materiál Comfortmat Blockshot, který i díky protihlukové membráně umožňuje zvukovou izolaci až 32 dB. Ten aplikujeme na plastovou část podběhů, čímž zamezíme i hluku od létajících kamínků.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
Odhlučnění vozidel
Využijte našich cenově zvýhodněných balíčků odhlučnění včetně instalace.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz