Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert
VozidloOpel Vivaro
Datum realizace19.04.2021
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace56 998 Kč s DPH
Opel Vivaro - kompletní odhlučnění
Kompletní odhlučnění vozu Opel Vivaro. U tohoto užitkového vozu platí to samé jako u podobných vozidel této kategorie typu Mercedes-Benz Viano nebo VW T6. Tovární zvuková izolace prakticky neexistuje a také Vivaro trpí na vysoký hluk v interiéru. Uživatelé si nejvíce stěžují na hluk od vozovky, motoru, podběhů předních i zadních kol a díky své konstrukci i na výrazný i aerodynamický hluk. Pro nejlepší výsledek jsme zvolili kompletní odhlučnění všech oblastí vozu a aplikovali jsme výhradně materiály SGM z nejvyšší modelové řady Prime. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, střechu, boky, přední i zadní podběhy, torpédo a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru, abychom zabránili vrzání a skřípání plastů. Všechny zvolené materiály jsou i tepelně izolační a tento vůz je nově chráněn i před tepelnými ztrátami. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2102_.jpg)
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2108_.jpg)
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami a trochu jiným způsobem než u jiných vozů tohoto typu. Zejména zadní část je prostorově velmi stísněná a je nezbytné zvolit materiály s menší tloušťkou. Začínáme ale přední částí podlahy, na kterou jsme v první vrstvě aplikovali antivibrační materiál SGM Onyx 4 o tloušťce 4 mm. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,47 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Onyx odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2106_.jpg)
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál SGM Onyx 3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,47 jednotek. Materiál je velmi pružný a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2107_.jpg)
Na blatníky a posuvné dveře aplikujeme odlehčený antivibrační materiál SGM Air 2, který se pyšní nejen velmi nízkou hmotností, ale vysokým ztrátovým činitelem 0,34 jednotek při tloušťce 2 mm. Tyto parametry jsou pro tyto oblasti dostačující a my se pouštíme do druhé vrstvy odhlučnění.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2112_.jpg)
Jako druhou vrstvu volíme membránový materiál SGM Barrier Mix se schopností zvukové izolace až 35 dB a jedná se tedy o nejúčinnější zvukově izolační materiál současnosti o tloušťce 6 mm. Barrier Mix zcela nahrazuje 2 vrstvy odhlučnění a proto již není nezbytné aplikovat třetí vrstvu, tak jak jste zvyklí z některých našich montáží.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2110_.jpg)
Na zadní část podlahy aplikujeme v druhé vrstvě zvukově izolační materiál SGM Barrier Ultra s tloušťkou pouhých 6 mm a vysokou schopností zvukové izolace až 33 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2111_.jpg)
Blatníky a posuvné dveře jsou ve druhé vrstvě opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. Zadní podběhy v tomto případě odhlučňujeme z vnější strany, protože nejsou kryty žádným čalouněním.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2115_.jpg)
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,34 jednotek. Air střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2116_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál pohlcující hluk vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy SGM Roof Prime. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 20 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2118_.jpg)
V rámci balíčku Expert volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,34 jednotek. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2119_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2120_.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktor dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2121_.jpg)
Poslední vrstvou je SGM Violon Wave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup samozřejmě volíme i u bočních a pátých dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2124_.jpg)
Zadní podběhy odhlučňujeme z vnější strany vozu, abychom nenarušili design interiéru, jelikož zadní podběhy nejsou u tohoto modelu kryty čalouněním. V první vrstvě volíme vysoce účinný materiál SGM Onyx 4, který jsme použili i na přední část podlahy. Onyx zamezí vibracím i pronikání nízkofrekvenčního hluku, který produkují zejména pneumatiky.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2125_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál SGM Barrier Ultra, který již znáte z odhlučnění zadní části podlahy. Barrier Ultra spolu s první vrstvou odhlučnění zamezí hluku od pneumatik, je samozřejmě zcela voděodolný a neodlepí se po celou dobu životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditorvivaro_19.4_.2126_.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme lehký antivibrační materiál SGM Air 2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál SGM R-Ton, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.