Druh instalaceOdhlučnění Premium, montáž reproduktorů, zesilovače a subwooferu
VozidloŠkoda Octavia 3 RS
Datum realizace25.02.2021
Časová náročnost32 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace79 737 Kč s DPH
Škoda Octavia 3 RS - odhlučnění a ozvučení (náhrada systému Canton)
Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2101a_.jpg)
Nejprve se budeme věnovat odhlučnění. Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v jasném světle. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze a v zavazadlovém prostoru. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2103_odhlucneni_podlahy_skoda_octavia_3_.jpg)
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku a to při zachování velmi nízké hmotnosti. Materiál není nutné nahřívat a krásně kopíruje všechny nerovnosti podlahy. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme stejný materiál, pouze o tloušťce 3 mm.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2104_.jpg)
Dark D4 spolu s druhou vrstvou aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2105_odhlucneni_podlahy_skoda_octavia_3_.jpg)
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Prostor pod zadními sedačkami odhlučňujeme ultralehkým materiálem Comfortmat Fusion o tloušťce 3 mm, neboť je zde u tohoto konkrétního vozu velmi málo místa.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2107_.jpg)
Zavazadlový prostor odhlučňujeme se stejnou pečlivostí. Na dno aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Na podběhy pak lepíme účinnější materiál Dark D4 s tloušťkou 4 mm a vyšším MLF o hodnotě 0,49 jednotek. Takový materiál již dokáže velmi účinně zamezit vibracím a nízkofrekvenčnímu hluku, který je typický zejména u pneumatik. A nakonec blatníky opatříme nejtenčím materiálem ze série Dark, konkrétně D2 o tloušťce 2,3 mm.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2110_odhlucneni_kufru_skoda_octavia_3_.jpg)
Na celý zavazadlový prostor aplikujeme stejný materiál jako na podlahu, konkrétně Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a zvukovou izolací až 32 dB. Tento dvouvrstvý membránový materiál s přehledem odfiltruje hluk o středních a vysokých frekvencí všech částí zavazadlového prostoru a umožní rapidní snížení hluku této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2113_.jpg)
V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2114_.jpg)
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2115_odhlucneni_dveri_skoda_octavia_3_.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2116_.jpg)
V rámci této instalace jsme vyměnili i reproduktory ve předních dveřích. Zvolili jsme osvědčené komponenty od italského výrobce Audison, které vynikají nadstandardním zvukem i vysokým výkonem 115 W RMS. I proto jsme tyto reproduktory instalovali na zesilovač stejného výrobce, který jim dodá tolik potřebný výkon.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2117_.jpg)
Poslední vrstvou v rámci odhlučnění dveří je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2129_.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2130_.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2133_.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2134_.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2135_.jpg)
Pod sedačku řidiče jsme umístili špičkový 5kanálový zesilovač italského výrobce Audison, který zajistí vysoký výkon a zvuk bez zkreslení nejen pro reproduktory, ale i subwoofer instalovaný v kufru. Zesilovač je při běžné pozici sedačky zcela skrytý a nekazí dojem z interiéru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/c/ckeditoroctavia_3_25.2_.2139_.jpg)
Od Audisonu jsme zvolili i kvalitní subwoofer o průměru 10" a vysokým výkonem 400 W RMS. Taková hodnota již dokáže výrazně podpořit celkovou dynamiku ozvučení a díky OEM boxu navrženému speciálně pro tento vůz jsme instalací subwooferu nezabrali žádné místo v kufru. Oblíbené řešení, které umožní kvalitní a intenzivní basovou složku bez omezení prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.