- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloSubaru Outback
- Datum realizace03.05.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace42 180 Kč s DPH
Subaru Outback - odhlučnění
Odhlučnění vozu Subaru Outback šesté generace. Oproti svému předchůdci došlo z hlediska zvukové izolace k určitému zlepšení a to zejména v oblasti ochrany proti vibracím, kterou najdete bodově na podlaze i v zavazadlovém prostoru. To ovšem na silné vibrace od pohonné jednotky nebo ramen odpružení zdaleka nestačí a totéž platí o výrazném hluku od pneumatik, okolnímu silničnímu hluku i hluku od převodovky. Naším cílem tedy bylo eliminovat všechny tyto nedostatky a k tomu jsme tentokrát zvolili špičkové antivibrační a membránové materiály ruského výrobce SGM z nejvyšší modelové řady Prime. Se zákazníkem jsme se domluvili na našem zvýhodněném balíčku odhlučnění Premium, který zahrnuje odhlučnění předních, zadních a pátých dveří, podlahy, zavazadlového prostoru včetně zadních podběhů, kapoty a předních podběhů. Nad rámec balíčku jsme se zaměřili i na torpédo, jehož odhlučnění sníží hluk od pohodnné jednotky. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a všechny plochy důkladně odmaštěné. Zvukově izolační vrstva prakticky zcela chybí a na karoserii můžete pouze na podlaze najít částečnou ochranu proti vibracím. To ovšem na silné vibrace od pohonné jednotky nebo ramen odpružení zdaleka nestačí a totéž platí o výrazném hluku od pneumatik, okolnímu silničnímu hluku i hluku od převodovky.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál SGM Onyx 4 o tloušťce 4 mm. Ten se pyšní akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,47 jednotek a velmi snadnou aplikací, při které není nutné materiál nahřívat. Onyx odfiltruje vibrace této oblasti od motoru, převodovky nebo zavěšení kol a eliminuje pronikání nízkofrekvenčního hluku.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenčí antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm a taktéž s velmi vysokým MLF o hodnotě 0,42 jednotek. I Air se vyznačuje kromě vysoké účinnosti a velmi nízké hmotnosti skvělou flexibilitou a práce s ním je radostí. Okraj víka palivového čerpadla necháváme nezakryté kvůli snadnějšímu přístupu v budoucnosti.
Po celé ploše podlahy najdete membránový materiál SGM Barrier Mix, který se pyšní schopností zvukové izolace až 35 dB a přitom tloušťkou pouhých 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně materiál plně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění, což výrazně usnadňuje instalaci. Taktéž Barrier Mix aplikujeme na všechna dostupná místa a maximálně tak zamezíme hluku od podlahy i předních podběhů.
Na prostor pod zadními sedačkami je obvykle velmi málo místa, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Barrier Mix aplikujeme na všechny přístupné oblasti na podlaze, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním membránovým materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 6 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy odlehčený antivibrační materiál SGM Air 3 o tloušťce 3 mm. Ten nejen dostatečně absorbuje vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk.
Na blatníky aplikujeme stejný antivibrační materiál, ovšem o tloušťce 2 mm, což je dostatečná zbraň proti vibracím této oblasti. A konečně zadní podběhy opatříme stejně jako u podlahy antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm, konkrétně SGM Onyx 4. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i létajících kamínků již nemá žádnou šanci a jdeme na druhou vrstvu.
Ta je taktéž rozmanitá, což můžete vidět na rozdílných barvách materiálů. A nemá to pouze estetické důvody, každý materiál plní jinou funkci. Na dně kufru je obvykle velmi málo prostoru, proto volíme membránový materiál SGM Silton s tloušťkou pouhých 4 mm, přitom schopností zvukové izolace až 27 dB. Je to dáno složením materiálu s protihlukovou membránou o síle 2 mm, která zdvojnásobí účinnost oproti standardním zvukově izolačním materiálům.
Blatníky jsou opatřeny lehkým membránovým materiálem SGM Barrier Lite momentálně v černo-fialové barvě v limitované Black Edition, který v dalším kroku najdete i ve dveřích. A na podběhy, které jsou nejvíce zatížené hlukem i vibracemi, lepíme ve druhé vrstvě jeden z nejúčinnějších materiálů na trhu SGM Barrier Mix, který poskytuje zvukovou izolaci až 35 dB a disponuje tloušťkou 6 mm. Díky své 2 mm silné protihlukové membráně nahrazuje druhou i třetí vrstvu odhlučnění a výrazně tak usnadňuje aplikaci.
V rámci balíčku Premium volíme jako první vrstvu při odhlučnění dveří antivibrační materiál SGM Air 2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,34 jednotek. Ten zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál SGM Barrier Lite v limitované verzi Black Edition. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své celkové tloušťce 6 mm a protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál SGM modelové řady Air, opět ve variantě 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktor dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Plastové výplně předních, zadních i pátých dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál SGM Violon Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky a proto jsme na přání majitele dodatečně odhlučnili i torpédo. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně SGM Air 2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál SGM R-Tone a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.