- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloPorsche Cayenne
- Datum realizace18.05.2023
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace53 728 Kč s DPH
Porsche Cayenne - odhlučnění
Odhlučnění automobilu Porsche Cayenne v již třetí generaci, která přináší se svým třílitrovým šestiválcem pro Porsche typické sportovní výkony v kombinaci s nejvyšší úrovní praktické využitelnosti v každodenním provozu. Snaha nabídnout také vysoký komfort je vidět i na tovární zvukové izolaci, která nabídne akustická skla (včetně čelního), netradičně alespoň nějaké výplně ve dveřích i na střeše a poměrně silnou vrstvu standardní izolace na podlaze a podbězích, která je součástí čalounění. K nižšímu hluku přispívá i aerodynamický tvar vozu a různé designové vychytávky. Ani takový balíček zvukové izolace však nedokázal pozvednout odhlučnění na skutečně vysokou úroveň. Velká a široká kola produkují s rostoucí rychlostí poměrně silný hluk zejména na drsnějším asfaltu a nedovolí relaxovat v luxusním interiéru tohoto SUV. K uším cestujících doléhá i okolní silniční hluk přes velké dveře a střechu a taktéž hluboké tóny motoru. Od toho jsme tu však my, abychom ochránili váš akustický komfort a zajistili tomuto vozu tu nejúčinnější zvukovou izolaci. S majitelem tohoto vozu jsme se dohodli na našem balíčku odhlučnění Premium Plus, ve kterém používáme profesionální materiály z nejvyšší řady Comfortmat Expert. Zaměřili jsme se tedy na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Pro nejdůležitější oblasti vozu, jako je podlaha a podběhy, jsme využili netradičně i nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu - Comfortmat Titan. U tohoto konkrétního vozu má také velký význam odhlučnění z velké části přístupné přepážky mezi motorem a interiérem, čímž dosáhneme výrazného utišení motoru a hluku od silnice. Výsledkem odhlučnění je přibližně dvojnásobné snížení hluku v interiéru i při vysokých rychlostech což přináší cestujícím značně vylepšený komfort a pohodlí. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří i takto náročnou montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Demontáž interiéru Porsche Cayenne je prvním nezbytným krokem, společně s předchozí přípravou všech materiálů. Hlukové nejvíce zatížená je spodní část automobilu a aby zvuková izolace měla požadovaný efekt, je nutné pokrýt většinu karoserie. Proto odstraníme veškeré čalounění, plastové obložení, sedadla a další prvky interiéru. Před samotnou aplikací materiálů povrch důkladně odmastíme.
K celkovému odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
Prostor pod zadními sedačkami je specifický zejména tím, že je zde obvykle velmi málo místa a není možné aplikovat standardní materiály. Tato oblast však není tak náchylná na vibrace a hluk jako podlaha, proto je mírné snížení účinnosti materiálu možné. Pokud to prostor dovolí, pak obvykle aplikujeme v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Viper o síle 3 mm a MLF 0,49 jednotek. Viper na svou tloušťku disponuje vysokou účinností a ve výsledku se každý ušetřený milimetr počítá.
V případě odhlučnění v nejvyšší konfiguraci volíme ve druhé vrstvě Comfortmat Titan, kterému náleží titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na současném trhu. Titan není levný, není ani lehký, ale celková tloušťka 8 mm spolu se 4 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota. Materiál je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Na Comfortmat Titan se podívejme v detailu. Tento výjimečný materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní můžete vidět protihlukovou membránu o téže tloušťce. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení.
Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Tovární odhlučnění v přední části vozu samozřejmě ponecháváme pro další zvýšení účinku našeho odhlučnění.
Na prostor pod zadními sedačkami i ve druhé vrstvě aplikujeme membránový zvukově izolační materiál se sníženou tloušťkou, avšak nikoliv na úkor účinnosti. Oranžový Comfortmat Raptor s celkovou tloušťkou pouhých 4 mm obsahuje protihlukovou membránu o síle 2 mm, která přispívá ke schopnosti zvukové izolace až 30 dB. Díky uvedeným vlastnostem je Raptor optimálním řešením pro tyto stísněné prostory.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože je nezbytné co nejvíce zamezit všudypřítomným vibracím a hluku od pneumatik pronikat do interiéru. A i proto volíme totožné materiály jako v případě odhlučnění podlahy. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Pojďme si k materiálu Comfortmat Viper napsat více informací. Viper byl po mnoha měsících vývoje představen v roce 2022 s cílem uvést na trh antivibrační materiál s nepřekonatelným poměrem účinnosti a nízké hmotnosti při tloušťce 3 mm. Akustický ztrátový činitel o hodnotě 0,49 jednotek a hmotnost pouhých 3,65 Kg / m² tento cíl s přehledem splnil a přidáno bylo i několik dalších inovací jako extrémní přilnavost, nová hliníková fólie nebo luxusní matný vzhled se vzorem hadí kůže. Výsledkem je špičkový antivibrační materiál, který perfektně doplňuje aktuální produktovou řadu společnosti Comfortmat.
Na zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, aplikujeme v první vrstvě stejně jako na podlahu antivibrační materiál Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a akustický ztrátový činitel 0,63 jednotek umožní důkladné zamezení veškerých vibrací a nízkofrekvenčního hluku od pneumatik, který je typický pro zadní podběhy. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku taktéž antivibrační materiál Comfortmat Viper.
V druhé vrstvě najdete v zavazadlovém prostoru obvykle tři různé materiály a to ne pouze z estetických důvodů. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme zpravidla membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy. Comfortmat Titan se vyznačuje při své tloušťce 8 mm rekordní schopností zvukové izolace 38 dB a kde jinde tento brutální materiál použít, než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří, kde ještě více vyniknou jeho vlastnosti.
Podívejme se také na Raptor důkladněji. I Raptor patří mezi moderní membránové materiály a nahrazuje tedy 2 vrstvy odhlučnění. Je však ze všech nejtenčí a je tedy složen z 2 mm silné zvukově izolační vrstvy a protihlukové membrány taktéž s tloušťkou 2 mm. Právě membrána dodává tomuto materiálu deklarovanou účinnost až 30 dB, což je při této tloušťce unikátní počin. Samozřejmě i Raptor je zcela voděodolný a můžete jej použít prakticky kamkoliv.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti. Fotografie poslední vrstvy v podobě materiálu Comfortmat Soft Wave Expert se nám bohužel někam zatoulala, za což se omlouváme. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Také Comfortmat Cobra stojí za bližší představení, jelikož se jedná o unikátní materiál. Představený byl společně s Comfortmat Viper a sdílí tedy hned několik společných vlastností. Tou nejzajímavější je velmi nízká hmotnost při akustickém ztrátovém činiteli (MLF) 0,40 jednotek. To z Cobry dělá nejlehčí a zároveň nejúčinnější materiál o tloušťce 2,3 mm na světě. A přesně tyto parametry se dokonale hodí pro odhlučnění dveří, kde hmotnost je poměrně zásadní veličinou.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
Poslední vrstvu tvoří již výše několikrát použitý polyuretanový materiál s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, který aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Instalace se blíží ke konci, interiér vozu pečlivě opětovně složíme a předáme vozidlo jeho nedočkavému majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.