- Druh instalaceOzvučení s měřením a nastavením zvuku na DSP procesoru
- VozidloŠkoda Octavia 4 RS
- Datum realizace10.12.2022
- Časová náročnost36 hodin (2 pracovní dny pro 3 techniky)
- Cena instalace135 636 Kč s DPH
Škoda Octavia 4 RS - výměna továrního systému Canton
Nové ozvučení automobilu Škoda Octavia 4 RS. Tento sportovně střižený liftback s povedeným designem má za nás jednu podstatnou vadu na kráse, kterou je příplatkový audio systém Canton. Ten se sice snaží všemi silami tvářit jako "prémiovější" ozvučení, realita je však naprosto odlišná. Jeho hlavní slabiny jsme již zmínili vícekrát, proto se věnujme raději tomu, jak zvuk v této oblíbené Škodovce vylepšíme. Pro náhradu továrních reproduktorů jsme spolu s velmi náročným majitelem tohoto vozu zvolili reproduktory italského výrobce ESB Audio modelové řady Cinquemila, které zaujmou zejména svým pokročilým zvukem, téměř nekonečným výkonem, ale i příkladným zpracováním a použitím luxusních materiálů včele s karbonovými membránami basových, středových i výškových reproduktorů. Přední třípásmový a zadní dvoupásmový systém jsme zapojili kompletně v aktivním režimu na dvanáctikanálový zesilovač s DSP procesorem od německého Helixu, který dodá všem reproduktorům dostatečný výkon. Neméně důležitou součástí instalace je i kompaktní subwoofer JL Audio, jenž poskytne novému ozvučení excelentní dynamiku s velmi kvalitní prezentací nízkých kmitočtů. Na závěr samozřejmě přišel čas i na měření a nastavení zvuku na DSP procesoru. K tomu nám pomáhá profesionální měřící systém JL Audio Max s 5 mikrofony, který umožní změřit všechny nedostatky a překážky ve zvuku v interiéru daného vozu. Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru, zvuk detailně doladíme podle našich preferencí a následně nás čeká ještě finální úprava s naším klientem. Výsledkem úspěšného nastavení je vysoce kvalitní a věrný zvuk přizpůsobený řidiči i tomuto konkrétnímu vozu.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve si představme třípásmové komponentní reproduktory ESB Audio z modelové řady 5000 (Cinquemila), které jsme instalovali do předních dveří a ve dvoupásmové verzi i do těch zadních. Reproduktory vynikají svým pokročilým zvukem, zpracováním a v neposlední řadě i designem. U série Cinquemila byly použity exkluzivní materiály, které umožní vysoké nároky inženýru ESB na špičkovou kvalitu zvuku. Za zmínku stojí zejména velmi tuhá a lehká kompozitní membrána basových, středových i výškových reproduktorů vyztužená karbonovými vlákny. Karbonem byl vyztužen i ABS koš reproduktorů a pro jeho výrobu byly použity i ušlechtilé kovové díly obráběné na CNC stroji.
Detail středových a výškových reproduktorů s neobvyklou kopulovitou kalotou vyztuženou karbonovými vlákny. Jejich hlavní charakteristikou je vysoce prostorový zvuk s extrémně nízkým zkreslením, bez tonálního zabarvení a s bohatými detaily. Reproduktory jsme zvolili i díky jejich velmí nízké montážní hloubce, která umožní snadnou náhradu továrních reproduktorů Canton.
Aby bylo možné systém Canton úspěšně nahradit a zapojit všechny reproduktory ESB Audio v aktivním režimu, budeme instalovat dvanáctkanálový zesilovač od německého Helixu, který v sobě skrývá i integrovaný DSP procesor. Ačkoliv reproduktory disponují vysokým výkonem 160 W RMS, tak v kombinaci s extrémní citlivostí, sníženou impedancí 3 Ohmy a aktivním zapojením, kdy pro každý reproduktor je vyčleněn jeden kanál, poskytne výkonným reproduktorům ESB tento zesilovač dostačující výkon.
Na této fotografii můžete vidět další z důvodů, proč jsme zvolili digitální zesilovač Helix. Prostor pod sedačkou je prakticky jedinou možností kam v tomto automobilu instalovat zesilovač. Vždy rádi upřednostňujeme špičkové analogové zesilovače, které poskytují výrazně kvalitnější zvuk, jejich větší rozměry však neumožňují instalaci do některých moderních vozidel. Naštěstí jsou v dnešní době dostupné i alternativní zesilovače třídy D, které umožní snadnou instalaci a tak jejich zvuk je každým rokem na vyšší úrovni.
Pro zesilovač jsme na přání zákazníka vyrobili i kryt, který jej bude chránit před nečistotami i případným poškozením. Díky digitální technologii a vysoké účinnosti třídy D se zesilovač v tomto omezeném prostoru nepřehřívá a plní svou funkci bez jakýchkoliv omezení. A žádné omezení samozřejmě nehrozí ani spolujezdci, neboť zesilovač je kompletně skrytý i v případě většího vysunutí sedačky.
Nedílnou součástí každého kvalitního ozvučení je i subwoofer. Ten dokáže podtrhnout jeho kvalitu a dodat potřebnou dynamiku, která dodá ten správný drive pro rockové kopáky, klasické beaty, ale i instrumentální nástroje. V našich pokročilých instalacích nejčastěji najdete subwoofery JL Audio, které disponují velmi kvalitním podáním nízkých frekvencí a v tomto případě i kompaktními rozměry.
Pokračujeme instalací reproduktorů. Nejprve však aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten pohltí silné vibrace od reproduktorů a zpevní tenký plech dveří. Viper s akustickým ztrátovým činitelem 0,49 jednotek se pyšní nejlepším poměrem účinnosti a nízké hmotnosti na trhu a je optimálním řešením pro instalaci velmi výkonných reproduktorů. Materiál je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Pouze za reproduktor následně lepíme materiál Comfortmat Tsunami, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za basovým reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem. Detail, který přispěje k velmi kvalitnímu ozvučení tohoto automobilu.
Další vrstvou tlumení představuje antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a mechanismu stahovačky. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních dveří. Na fotografii můžete vidět i nové reproduktory ESB Audio na pozicích původních reproduktorů.
Plastové výplně dveří opatřujeme posledními dvěma vrstvami, konkrétně opět antivibračním materiálem Comfortmat Cobra a finálně materiálem pohlcujícím hluk Comfortmat Soft Wave. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Výškové reproduktory jsme instalovali do továrního umístění v A-sloupku. Pevné a bezpečné spojení s plastem zajišťuje použití silikonu i dodatečného zajištění textilní páskou.
Tovární umístění výškového reproduktoru ve voze Škoda Octavia 4 je poměrně zdařilé a v mnoha ohledech vhodnější než v případě umístění například v palubní desce. Díky důkladnému změření a naladění zvuku jsme schopni zmírnit nedostatky této lokace a zvuk výškových reproduktorů úspěšně korigovat.
Nastává čas pro důkladné měření zvuku, které provádíme pomocí profesionálního měřícího systému JL Audio Max-Kit. Díky propracovanému systému s pěti kalibrovanými mikrofony umožní JL Audio Max-Kit s maximální přesností změřit frekvenční odezvu a fázi reproduktorů, zpoždění signálu i továrně nastavený zvuk. Právě správné nastavení zpoždění signálu (časových korekcí) patří k nejdůležitějším parametrům ozvučení vozu. JL Audio Max-Kit díky frekvenčním impulzům zjistí přesný čas zpoždění zvuku zvuku od reproduktoru do mikrofonů na základě výpočtu a porovnání s referenčním signálem zařízení, což umožní prakticky dokonalé nastavení zpoždění signálu.
Na této fotografii můžete vidět průběh měření frekvenční odezvy jednoho z reproduktorů. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady i několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii, na které jsou zobrazeny výsledné křivky levých a pravých středových reproduktorů. všimněte si odlišných křivek prakticky na všech frekvencích, což je výsledkem nedokonalého prostředí interiéru automobilu. Již z fotografie je pravděpodobně zřejmé, že takto upravený zvuk je diametrálně odlišný, než v případě defaultního nastavení bez měření frekvenční odezvy. Jedná se však o časově náročný úkon a je nezbytné počítat s 3 až 5 hodinami práce pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku. Jen díky tomuto postupu je možné i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout perfektních výsledků.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz