- Druh instalaceOzvučení s DSP procesorem
- VozidloVolkswagen T7
- Datum realizace08.11.2024
- Časová náročnost24 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace83 205 Kč s DPH
Volkswagen T7 - nové ozvučení
Fotoreportáž
Tradiční pohled na instalované produkty. Cílem této instalace bylo dosáhnout vysoké kvality zvuku v cenové kategorii okolo 80 tisíc Kč a to při zachování původního vzhledu interiéru. Po pečlivé úvaze jsme vsadili na středové a výškové reproduktory Morel, které jsme doplnili o středobasy ESB Audio. O podporu basové složky se bude starat subwoofer Crescendo, kterému dodá potřebný výkon monoblok taktéž od Morelu. A konečně 6kanálový zesilovač Helix, jenž v sobě ukrývá i integrovaný DSP procesor.
Věnujme se nejprve instalaci reproduktorů. Dveře jsme před instalací reproduktorů důkladně vytlumili. V první fázi aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně jsme zvolili Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Pouze za reproduktor následně lepíme akustický materiál, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem, což vede ke znatelnému zlepšení zvuku. Materiál je zcela voděodolný, nenasává vlhkost a díky extrémně přilnavé vrstvě nehrozí jeho odlepení.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Viper i na vnitřní plech dveří. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory. Zejména jejich basová složka díky uzavření všech otvorů dozná podstatného zlepšení.
Na této fotografii můžete vidět středobasový reproduktor italské výrobce ESB Audio pokročilé modelové řady Quattromila. Díky pokročilým technologiím a exkluzivním materiálům bylo dosaženo nejen vysoce kvalitního zvuku, ale i nadstandardního výkonu. Středobasové reproduktory zaujmou svým robustním designem, který napovídá výkonovému potenciálu těchto reproduktorů. Těm vévodí vysoce kvalitní magnet (Y-35) naddimenzovaných rozměrů pro dostatek energie a a snadno reprodukovatelné špičky exkurze, robustní hliníková kmitací cívka s měděným pláštěm zvládne velmi vysoký výkon a zároveň reprodukuje hudbu s extrémní realističností a vysokou dynamikou. Pro výsledný zvuk je důležitý i materiál membrány, v tomto případě se jedná o dlouhovláknitou buničinu, která se prezentuje věrným a nezabarveným zvukem.
U všech našich instalací aplikujeme okolo středobasového reproduktoru vodotěsné proužky z pěny s uzavřenými buňkami, které těsní k plastové výplni dveří a soustřeďují veškerou zvukovou energii do interiéru vozidla, místo aby se odrážela uvnitř výplně dveří.
Zajímavostí továrního ozvučení v tomto automobilu je středový reproduktor, který je totožný jako v případě ozvučení ve vozech BMW. Má tedy stejný rozměr membrány i specifické uchycení, které známe z modelů této automobilky. To nám umožnilo zvolit vynikající komponentní reproduktory Morel Performance určené pro automobily BMW, které vynikají svou kvalitou zvuku a jsme rádi, že je můžeme využít i v dalších vozech. Výsledkem je na míru složený třípásmový systém, který oproti dvoupásmovému vždy přináší podstatnou přidanou hodnotu.
Plastové výplně dveří opatřujeme poslední vrstvou, kterou je materiál Comfortmat Soft Wave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Výškové reproduktory od izraelského Morelu jsou sázkou na jistotu v případě všech modelových řad Morel a výjimka se nekoná ani tentokrát. Přirozený, nezabarvený a neskutečně detailní zvuk, který můžete poslouchat celé hodiny bez známky únavy vás jednoduše dostane.
Zajímavostí tohoto automobilu je na první pohled velmi dobrá lokace a směrování výškových reproduktorů, které má jen velmi málo vozidel. Vzhledem k větší vzdálenosti nejen od ucha, ale i středového reproduktoru je nezbytná důkladná ekvalizace na DSP procesoru na základě měření frekvenční odezvy. K čemuž se dostaneme na závěr instalace.
Na této fotografii můžete vidět zesilovač Helix M Six DSP připravený k instalaci. Pokud je požadavkem kvalitní zvuk, kompaktní rozměry a špičkový software integrovaného DSP procesoru, je tento zesilovač tou nejlepší volbou. Rádi sice instalujeme analogové zesilovače pro jejich nenapodobitelný zvuk, ne vždy je však možné je instalovat, převážně kvůli jejich rozměrům. V takovém případě je pak "digitál" od Helixu perfektním řešením.
Jak můžete sami vidět, tak se zesilovač i přes svůj vysoký výkon, celkem šest kanálů a integrovaný DSP procesor vešel do konstrukce pod sedačkou řidiče, čímž jsme výrazně snížili náklady na instalaci do zadní části automobilu.
Nyní se již díváte na zmíněný 6kanálový zesilovač Helix po levé straně, který bude sloužit výhradně třípásmovému reproduktorovému systému. Na pravé straně pak najdete monoblok pro subwoofer. Oblast pod sedačkami je tak optimální volbou pro využití kompaktních zesilovačů třídy D, které kompletně skryjeme.
Detailní pohled i na druhý zesilovač, který je určen pro subwoofer Crescendo. Monoblok třídy D od Morelu. Poskytuje výkon 350 W RMS při 4 Ohmech a k tomu přidává vynikající kontrolu a účinnost. To vše při kompaktních rozměrech, které umožní skrytí pod sedačku spolujezdce.
Posledním dílem do této skládačky bylo vybrat vhodný subwoofer, který bude umístěn v kabině vozu. Proto jsme se zaměřili především na vysokou kvalitu zvuku, rychlost a schopnost úderných "kopáků". Volba padla na SQ subwoofer Crescendo v uzavřené ozvučnici, který splňuje vše zmíněné bez nutnosti objemné ozvučnice.
Sestavený subwoofer opatřený ochrannou mřížkou jsme umístili v interiéru mezi zadní sedačky. Vzhledem k délce tohoto automobilu je toto umístění nejlepší volbou a to z mnoha důvodů. Obecným problémem vozidel tohoto typu je skutečnost, že středobasové reproduktory ve dveřích zahrají přibližně do 90 Hz při strmosti 24 dB, což na kvalitní podání nižších frekvencí prostě nestačí. Subwoofer v přední části automobilu však umožní dokonalejší sfázování s předními středobasovými reproduktory a věrnější, údernější "kopáky". Subwoofer lze samozřejmě jednoduše odpojit a kdykoliv z interiéru odebrat.
Jen pro informaci jsme subwoofer vyfotili i v zadní části vozu. Pro zákazníky, kteří nechtějí subwoofer v přední části je to samozřejmě také řešení. Výsledkem je však kvůli velké vzdálenosti od řidiče horší sfázování a omezená schopnost reprodukce vyšších frekvencí, které pak jednoduše chybí. Na druhou stranu v tomto umístění více vyniknou ty nejnižší frekvence. Proto je optimální volbou instalovat subwoofery do přední i zadní části vozu pro získání plného frekvenčního pásma. To se však netýká této instalace.
Do spodní části palubní desky jsme umístili ovladač k zesilovači Helix, který umožňuje navolení a ovládání hned několika funkcí, jako je hlasitost subwooferu, celková hlasitost, výběr zdroje či presetu apod.
Na této fotografii můžete vidět pokročilou analýzu vstupního signálu, kterou provádíme před každým laděním zvuku. Díky této analýze zjistíme spoustu velice důležitých informací, například zda se pravý a levý signál při ekvalizaci shodují, případně jaké úpravy zvuku výrobce provedl. Na této konkrétní fotografii vidíme, že výrobce nechtěl logicky do signálu zahrnout nejnižší frekvence, protože vůz nemá subwoofer a reproduktory ve dveřích by byly zbytečně zahlceny tímto signálem. To je jeden z důvodů, kvůli kterému se vyplatí investovat do sekundárního zdroje hudby. (BT modul, Hi-Res přehrávač, USB nebo BT karta). Další analýzou vstupního signálu můžeme zjistit časové korekce signálu nastavené výrobcem a all pass filtry, které nejčastěji používají japonské automobilky. Taková analýza nám usnadní měření a následné nastavení akustické odezvy reproduktorů se správným časováním a fázováním.
To nejdůležitější se odehrává na konci instalace a to měření frekvenční odezvy reproduktorů s následným nastavením zvuku v softwaru DSP procesoru. Automobil není z hlediska akustiky zrovna optimálním prostředím. Je tedy důležité korigovat nejen nevhodnou lokaci reproduktorů, ale také pozici posluchače a všechny překážky po cestě zvuku do lidského ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je prostor za reproduktorem, materiál membrány i koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel, volant nebo palubní deska. Je tedy nezbytné změřit frekvenční odezvu každého reproduktoru a výsledky následně zapsat do programu DSP procesoru. K měření používáme kvalitní kalibrované mikrofony v kombinaci s profesionálním měřícím softwarem REW a jeho cílem je dosažení lineární frekvenční odezvy reproduktorů, což umožní i v tak akusticky náročném prostředí dosáhnout věrného a vysoce kvalitního zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás.
Na poslední fotografii vidíme 8 různých měření v jednom grafu. 2x výšky, 2x středy, 2x středobasy, 1x subwoofer. Důležité je, aby levá a pravá strana byly akusticky co nejvíce shodné s tou druhou a poslední měření pak po správném časování a zfázování všech reproduktorů doplní chybějící část ve frekvenční charakteristice v oblasti výhybek. Tím získáme lineární frekvenční křivku.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz