- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
- VozidloAudi A6 (C8)
- Datum realizace30.09.2021
- Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace41 240 Kč s DPH
Audi A6 - odhlučnění
Odhlučnění Audi A6, tentokrát v našem balíčku Premium a to individuálně upraveném. Majitel tohoto vozu nám dal striktní zadání a to maximální hmotnost materiálů 60 Kg. Vše jsme důkladně propočítali a náš balíček Premium u tohoto velkého vozu by disponoval hmotností o cca 10 Kg nad limit. Museli jsme tedy někde najít kompromis. Černého Petra si vytáhl antivibrační materiál na podlaze a dně zavazadlového prostoru. Konkrétně jsme tedy upustili od špičkového materiálu Comfortmat Atom o tloušťce 4 mm a zvolili odlehčený antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 s tloušťkou 3 mm a na dno kufru jsme místo zmíněného Dark D3, který zde běžně požíváme, aplikovali stejná materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm. Tím jsme ušetřili 10 Kg materiálu, přitom účinnost první vrstvy zůstává velmi vysoká. Odhlučnili jsme tedy přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, kapotu a přední i zadní podběhy z vnitřní strany. Na odhlučnění pracují zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Instalaci začínáme téměř kompletní demontáží interiéru vozu Audi A6. Nejprve zakryjeme volant ochranným návlekem, aby nedošlo k jeho poškození a následně velmi opatrně demontujeme sedačky, čalounění i veškeré vybavení, které by bránilo pohodlné aplikaci našich materiálů. Následně povrch vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Odhlučnění podlahy je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. První vrstvou je tentokrát prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,41 jednotek. Běžně používáme silnější a účinnější materiál, nicméně u této instalace jsme měli striktní požadavek na hmotnost materiálů. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme stejný materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm.
Dark D3 aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U druhé vrstvy již postupujeme tradičně a aplikujeme membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme tenký membránový materiál Comfortmat Raptor o tloušťce pouhých 4 mm, přitom účinností až 30 dB!
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35. Opět jsme volili kompromis kvůli snížení hmotnosti, jinak aplikujeme antivibrační materiál o 1 mm silnější.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium stejný antivibrační materiál jako na jeho dno. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu materiálem Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a samozřejmě opět došlo ke snížení tloušťky i účinnosti. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků však i tak téměř zlikvidujeme.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. A konečně na blatníky aplikujeme ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision s účinností 15 dB, což je pro potřeby této oblasti dostačující.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit téměř žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění plastu a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme stejně jako na dveře polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tímto instalaci dokončujeme a brzy předáme vůz majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.