- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus (+ torpédo)
- VozidloAudi SQ8
- Datum realizace03.09.2021
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace55 421 Kč s DPH
Audi SQ8 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Audi SQ8. Po verzi RS tohoto krásného SUV se nám na dílně objevila i méně výkonná varianta S, která se mírně liší vizuálně, použitou technikou a samozřejmě má zcela jiný motor. Jak jsme již několikrát zmínili, tak vozy Audi a to zejména vyšší modely disponují kvalitnější zvukovou izolací, než je tomu u ostatních automobilek, nicméně jejich majitelé obvykle očekávají více. Se stoupající rychlostí i u těchto prémiovek proniká do interiéru nepříjemný hluk od předních a zadních pneumatik a samozřejmě i okolní aerodynamický a silniční hluk. Řešením je kompletně nová zvuková izolace profesionálními antivibračními a zvukově izolačními materiály Comfortmat a s majitelem tohoto vozu jsme se tedy dohodli na našem balíčku odhlučnění Premium Plus. Zaměřili jsme se na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Nad rámec balíčku jsme odhlučnili i torpédo, které zejména u vozů Audio dokáže velmi účinně snížit hluk motoru. U varianty Plus pracujeme ještě s účinnějšími materiály z nejvyšší řady Expert, které umožní minimálně dvojnásobné snížení hluku v interiéru i u tohoto prémiového modelu. Na této velmi náročné instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří i takto náročnou montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. U tak velkého a na instalaci náročného vozu je čas montáže oproti běžným vozidlům navýšen, abychom mohli pracovat s maximální pečlivostí.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Audi SQ8 patří k těm nejlépe odhlučněným autům současnosti, přesto to jde samozřejmě lépe. Tovární zvuková izolace je součástí čalounění podlahy a podběhů a na karoserii najdete pouze bodově aplikovanou ochranu proti vibracím. Oproti většině automobilkám si v Audi dali více záležet, přesto například na podbězích antivibrační materiál téměř chybí. Pouštíme se tedy do práce a uděláme tento vůz ještě luxusnějším.
První fází instalace je odhlučnění podlahy, které je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu zásadní. A právě proto u balíčku Premium Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost. Na prostor pod zadními sedačkami jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří Comfortmat Titan, momentálně nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu! Celková tloušťka 8 mm spolu se 4 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota. Materiál je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 8 mm. Celkem tedy téměř 12 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce a zároveň materiál, na který budeme v našich instalacích často spoléhat.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože všudypřítomné vibrace a hluk zejména od pneumatik je nezbytné co nejvíce omezit. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme s tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. Díky takovým hodnotám je Extreme zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Expert Plus taktéž antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Na dno kufru aplikujeme ve druhé vrstvě membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Titan. Titan se vyznačuje při své tloušťce 8 mm rekordní schopností zvukové izolace až 38 dB a kde jinde tento brutální materiál použít než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit téměř žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění plastu a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme stejně jako na dveře polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave Expert.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.