Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium
VozidloBMW 3 (G21)
Datum realizace12.07.2021
Časová náročnost27 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
Cena instalace43 335 Kč s DPH
BMW 3 (G21) - odhlučnění
Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_57.jpg)
Vůz jsme důkladně odstrojili a velký pozor jsme si samozřejmě dávali na veškerou elektroniku, která je doslova všude. Co se týče tovární izolace, tak ta je u tohoto vozu součástí čalounění podlahy a gumový zvukově izolační materiál se nachází i na zadních podbězích. Ten nahradíme výrazně účinnějším řešením. Ochrana proti vibracím je řešena pouze částečně na podlaze a dně kufru. A ačkoliv se u BMW věnují vibracím více než běžné automobilky, není to samozřejmě dostačující. A my se tedy pouštíme do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_30.jpg)
Začínáme podlahou, jejíž odhlučnění je kvůli enormním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku zásadní pro celkové odhlučnění vozu. A na podlaze představujeme první novinku od společnosti Comfortmat pro letošní sezónu. Doposud jsme při odhlučnění podlahy jako první vrstvu nejčastěji aplikovali antivibrační materiál Comfortmat z řady Dark o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. To jsou samozřejmě excelentní hodnoty, které nemají na českém trhu s odhlučněním obdoby, nicméně nyní přichází na řadu Comfortmat Atom, který od této chvíle vždy najdete v našem balíčku odhlučnění Premium na podlaze.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/08_31.jpg)
Comfortmat Atom je nejmodernější antivibrační materiál z profesionální řady Expert, který se skládá ze dvou vrstev vysoce účinných tmelů, kdy každý plní odlišnou funkci. Celková tloušťka 4 mm a zejména akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,60 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel. Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_32.jpg)
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Materiál aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom zamezili maximálním způsobem všudypřítomnému hluku.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_61.jpg)
Další novinkou, na kterou jsme se velmi těšili, je Comfortmat Raptor. Tento nový membránový materiál je určený zejména na prostor pod zadními sedačkami, na dno zavazadlového prostoru a všude tam, kde je málo místa. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB. To z Raptoru dělá nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu o této tloušťce a zároveň materiál, na který budeme v našich instalacích často spoléhat.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_57.jpg)
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s maximální pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15_46.jpg)
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem z nejvyšší modelové řady Expert. Comfortmat Atom s tloušťkou 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. A konečně na blatníky aplikujeme u balíčku Premium ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_odhlucneni_kufru_bmw_3_g21.jpg)
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění a vidět můžete hned 3 barvy různých materiálů. Má to samozřejmě svůj důvod, protože každá oblast vyžaduje jiný druh materiálu. Na dno kufru aplikujeme opět Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost až 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/18_38.jpg)
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/22_57.jpg)
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/23_odhlucneni_dveri_bmw_3_g21.jpg)
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/24_35.jpg)
U většiny vozidel aplikujeme jako třetí vrstvu opět antivibrační materiál na vnější plech dveří. U tohoto vozu je však na těchto místech pevný a velmi reliéfní ABS plast, na který je zcela zbytečné aplikovat antivibrační materiál. Proto pokračujeme poslední vrstvou na dveřní vyplni a tou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/29_22.jpg)
Přední podběhy u tohoto vozu nešly kvůli elektronice odhlučnit takovým způsobem, který bychom považovali za perfektní a proto jsme se rozhodli pro odhlučnění i z vnější strany pro posílení efektu. Na karoserii jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat Dark D4, který sníží vibrace i nízkofrekvenční hluk.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/30_17.jpg)
A jelikož plastové podběhy jsou textilní a nelze na ně žádný materiál nalepit, druhou vrstvu jsme aplikovali také na karoserii. Využíváme opět Comfortmat Raptor, který je ideální variantou pro odhlučnění podběhů díky své tloušťce 4 mm a přitom účinnosti 30 dB. Materiál je samozřejmě zcela voděodolný a nenasaje ani kapku vlhkosti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/32_37.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. A jelikož páté dveře u tohoto vozu odhlučnit není možné, předáváme vůz nedočkavému majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruských společností Comfortmat a SGM, které představují současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
4 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 4 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 4 vozidla, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.