- Druh instalaceKompletní odhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
- VozidloVolkswagen T6
- Datum realizace13.05.2022
- Časová náročnost33 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace61 872 Kč s DPH
Volkswagen T6 - odhlučnění
Kompletní odhlučnění vozu Volkswagen T6. Toto ve všech generacích oblíbené MPV je po třídě V od Mercedesu nejčastěji odhlučňovaným vozem na naší dílně. Oba tyto modely mají jedno společné a to prakticky nulovou tovární izolaci. I díky konstrukci vozu pak nemůžete očekávat nic jiného, než velmi výrazný hluk v interiéru. Největší problém tvoří aerodynamický hluk, hluk od pneumatik a vozovky, ale i hluk od motoru, převodovky a zavěšení kol. Jediným řešením je tedy vůz kompletně odhlučnit. S majitelem jsme vybrali náš nejúčinnější balíček odhlučnění Expert Plus, který zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, střechu, boky, přední i zadní podběhy, torpédo a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. U balíčku Expert Plus volíme oproti klasickému balíčku Expert účinnější i silnější materiály a vůz je tedy odhlučněn na možné maximum. U tak velkého vozu je cena oproti běžným vozům navýšena, protože jsme na vozu strávili více času a spotřebovali větší počet kusů materiálů. Na odhlučnění pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Vzhledem k tomu, že všechny materiály Comfortmat jsou i tepelně izolační, je tento vůz nově chráněn před tepelnými ztrátami a tepelně izolační vlastnosti oceníte nejen v zimě, ale samozřejmě i v létě.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Volkswagen T6 je kompletně odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Respektive není co ukazovat, zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na veškerý druh hluku. Vypadá to, jako by výrobce na zvukovou izolaci úplně zapomněl. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
K odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,40 jednotek. Materiál je extrémně lehký, velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Jedná se tedy o stejně účinný materiál jako v případě zadní části podlahy.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49 jednotek. Zároveň se jedná o nejlehčí materiál na trhu v dané tloušťce a účinnosti.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci. Druhou vrstvu v prostoru pod zadními sedačkami nelepíme z důvodu přítomnosti konstrukce sedaček znemožňující aplikaci.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na Comfortmat Titan Lite se podívejme ještě v detailu. Tento výjimečný materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní můžete vidět protihlukovou membránu o tloušťce 3 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení.
U podlahy vozu Volkswagen T6 musíme z důvodu konstrukce podlahy volit zcela jiný postup odhlučnění i ve druhé vrstvě. Místo klasického zvukově izolačního materiálu Comfortmat Raptor aplikujeme lehký červený materiál Comfortmat Fusion o tloušťce 3 mm. Fusion je sice méně účinný, ale rozdílový 1 mm hraje u podlahy tohoto vozu zásadní rozdíl.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Titan Lite o tloušťce 7 mm a účinnosti 36 dB. Titan Lite důkladně odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
Odhlučnění podlahy ještě posílíme aplikací pěnového materiálu pohlcujícího hluk Comfortmat Soft Wave Expert, který nalepíme na spodní část podlahy zadní části vozu.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu, jejíž odhlučnění má taktéž nezanedbatelný význam. Nejprve aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Viper zpevní tenký plech střechy, zamezí rychle se šířícím vibracím a sníží například hluk od dešťových kapek. Vysoká přilnavost a tepelná odolnost materiálu zajistí bezproblémové spojení se střechou po celou dobu životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 27 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u bočních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme ultralehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.