Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert a výměna reproduktorů
VozidloVolkswagen Amarok
Datum realizace27.07.2021
Časová náročnost31 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
Cena instalace56 245 Kč s DPH
Volkswagen Amarok - odhlučnění a montáž reproduktorů
Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_61.jpg)
Amarok je je odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/03_63.jpg)
Konstrukce tohoto vozu neumožňuje aplikaci klasických materiálů, nicméně díky nejmodernějším materiálům Comfortmat i pro tento vůz máme ideální řešení. Pro odhlučnění jsme zvolili individuálně upravený balíček Expert, u kterého jsme oproti běžným instalacím museli zvolit tenčí antivibrační i zvukově izolační materiály. Je to z důvodu velmi malého prostoru mezi karoserií a čalouněním u tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/04_64.jpg)
Na podlaze můžete vidět novinku od společnosti Comfortmat pro letošní sezónu a to antivibrační materiál Comfortmat Extreme z nejvyšší série Expert. Doposud jsme při odhlučnění podlahy jako první vrstvu nejčastěji aplikovali antivibrační materiál Comfortmat z řady Dark o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. To jsou samozřejmě excelentní hodnoty, které nemají na českém trhu s odhlučněním obdoby. V dnešní instalaci vám však ukážeme Comfortmat Extreme, který budeme používat u našich nejúčinnějších instalací odhlučnění.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_52.jpg)
Comfortmat Extreme je nejúčinnější antivibrační materiál z profesionální řady Expert společnosti Comfortmat a zároveň nejúčinnější antivibrační materiál na světě o tloušťce do 4 mm. Akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,63 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Extreme je složen ze dvou odlišných tmelů oddělených hliníkovou folií, kterou najdete i na vrchní straně materiálu. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_33.jpg)
Na celý interiér jsme zvolili novinku od společnosti Comfortmat, kterou jsme ihned začali používat do všech instalací. Tou je Comfortmat Raptor, membránový materiál o tloušťce pouhých 4 mm, který je složen ze zvukově izolační vrstvy o tloušťce 2 mm a protihlukové membrány o stejné tloušťce. A právě díky membráně poskytuje materiál zvukovou izolaci až 30 dB, což je světový rekord u materiálu této tloušťky.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_36.jpg)
Extreme i Raptor aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. To má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/11_69.jpg)
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/12_73.jpg)
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_65.jpg)
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_60.jpg)
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15_50.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_50.jpg)
V rámci odhlučnění jsme vyměnili i tovární reproduktory ve předních dveřích. Volba padla na komponentní reproduktory Hertz CK 165, které se vyznačují kromě nadstandardního zvuku i vysokou citlivostí, díky které zahrají s dostatečným výkonem a bez zkreslení i na továrním autorádiu. Reproduktory disponují středobasy s papírovou membránou obohacenou práškem se slídy pro dosažení rovnováhy mezi lehkostí a pevností. Výškové reproduktory s 26 mm Tetolon® kalotou (mix hedvábí a bavlny) poskytují přirozený a detailní zvuk a dohromady tvoří v dané ceně ideální reproduktory pro upgrade továrního systému.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/17_52.jpg)
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup jsme zvolili i u zadních dveří tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/24_39.jpg)
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/25_36.jpg)
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/26_30.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tím naše instalace končí a vůz předáváme jeho majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.