- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert a výměna reproduktorů
- VozidloVolkswagen Amarok
- Datum realizace27.07.2021
- Časová náročnost31 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace56 245 Kč s DPH
Volkswagen Amarok - odhlučnění a montáž reproduktorů
Fotoreportáž
Amarok je je odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Konstrukce tohoto vozu neumožňuje aplikaci klasických materiálů, nicméně díky nejmodernějším materiálům Comfortmat i pro tento vůz máme ideální řešení. Pro odhlučnění jsme zvolili individuálně upravený balíček Expert, u kterého jsme oproti běžným instalacím museli zvolit tenčí antivibrační i zvukově izolační materiály. Je to z důvodu velmi malého prostoru mezi karoserií a čalouněním u tohoto vozu.
Na podlaze můžete vidět novinku od společnosti Comfortmat pro letošní sezónu a to antivibrační materiál Comfortmat Extreme z nejvyšší série Expert. Doposud jsme při odhlučnění podlahy jako první vrstvu nejčastěji aplikovali antivibrační materiál Comfortmat z řady Dark o tloušťce 4 mm a akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,49 jednotek. To jsou samozřejmě excelentní hodnoty, které nemají na českém trhu s odhlučněním obdoby. V dnešní instalaci vám však ukážeme Comfortmat Extreme, který budeme používat u našich nejúčinnějších instalací odhlučnění.
Comfortmat Extreme je nejúčinnější antivibrační materiál z profesionální řady Expert společnosti Comfortmat a zároveň nejúčinnější antivibrační materiál na světě o tloušťce do 4 mm. Akustický ztrátový činitel (MLF) o extrémní hodnotě 0,63 jednotek umožní téměř maximální zamezení vibrací i výrazné snížení nízkofrekvenčního hluku. Extreme je složen ze dvou odlišných tmelů oddělených hliníkovou folií, kterou najdete i na vrchní straně materiálu. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
Na celý interiér jsme zvolili novinku od společnosti Comfortmat, kterou jsme ihned začali používat do všech instalací. Tou je Comfortmat Raptor, membránový materiál o tloušťce pouhých 4 mm, který je složen ze zvukově izolační vrstvy o tloušťce 2 mm a protihlukové membrány o stejné tloušťce. A právě díky membráně poskytuje materiál zvukovou izolaci až 30 dB, což je světový rekord u materiálu této tloušťky.
Extreme i Raptor aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. To má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U balíčku Expert odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
V rámci odhlučnění jsme vyměnili i tovární reproduktory ve předních dveřích. Volba padla na komponentní reproduktory Hertz CK 165, které se vyznačují kromě nadstandardního zvuku i vysokou citlivostí, díky které zahrají s dostatečným výkonem a bez zkreslení i na továrním autorádiu. Reproduktory disponují středobasy s papírovou membránou obohacenou práškem se slídy pro dosažení rovnováhy mezi lehkostí a pevností. Výškové reproduktory s 26 mm Tetolon® kalotou (mix hedvábí a bavlny) poskytují přirozený a detailní zvuk a dohromady tvoří v dané ceně ideální reproduktory pro upgrade továrního systému.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup jsme zvolili i u zadních dveří tohoto vozu.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D2, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tím naše instalace končí a vůz předáváme jeho majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.