- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium a nové ozvučení
- VozidloDodge Challenger
- Datum realizace16.05.2021
- Časová náročnost35 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace81 853 Kč s DPH
Dodge Challenger - odhlučnění a nové ozvučení
Fotoreportáž
Odhlučnění podlahy je kvůli extrémním vibracím i výraznému nízkofrekvenčnímu hluku základem pro úspěšné odhlučnění vozu. První vrstvou je prémiový antivibrační materiál Comfortmat Dark D4 o síle 4 mm, který disponuje akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o vysoké hodnotě 0,49 jednotek. Antivibrační materiál s těmito vlastnostmi dokáže účinně zamezit šíření vibrací a nízkofrekvenčního hluku.
Na prostor pod zadními sedačkami aplikujeme totožný materiál, pouze o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Tento prostor je více stísněný, proto je nezbytné aplikovat méně silné materiály jak v první, tak ve druhé vrstvě. Důležitou roli hraje i pouhý 1 mm v každé vrstvě.
Druhou vrstvu u balíčku Premium tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol. Prostor pod zadními sedačkami odhlučňujeme podobným materiálem Comfortmat Integra a to zejména kvůli jeho nižší tloušťce i hmotnosti.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale pohltí i nízkofrekvenční hluk v této oblasti.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Premium stejný antivibrační materiál, pouze o tloušťce 2,3 mm. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu nejúčinnějším materiálem z řady Dark, konkrétně D4 o tloušťce 4 mm. Vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik i hluk létajících kamínků již nemá žádnou šanci a pokračujeme druhou vrstvou odhlučnění.
Na celý zavazadlový prostor aplikujeme stejný materiál jako na podlahu, konkrétně Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a zvukovou izolací až 32 dB. Tento dvouvrstvý membránový materiál s přehledem odfiltruje hluk o středních a vysokých frekvencí všech částí zavazadlového prostoru a umožní rapidní snížení hluku této oblasti.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Expert volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě absolutně voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Zde již vidíte středobas neobvyklých komponentních reproduktorů Audison APK 690. A řešení je to velmi zajímavé, protože membrána o rozměru 6x9" dokáže pořádně zvýraznit dynamiku ozvučení. K tomu přidejte velmi kvalitní zvuk, vysoký výkon 100 W RMS a extrémní citlivost 95 dB a skvělý základ ozvučení je na dobré cestě.
Výškové reproduktory s kalotou o průměru 26 mm a nezvyklým složením z kombinace hedvábí a bavlny umožňují kvalitní a věrnou reprodukci vysokých kmitočtů. Reproduktory jsme umístili do původního prostoru a po zakrytí originální mřížkou samozřejmě zachováme původní vzhled interiéru. Do zadní části vozu instalujeme ještě koaxiální reproduktory stejného výrobce.
Tovární autorádio neposkytuje dostatečnou kvalitu a ani funkce, které majitel vozu požaduje. Proto jsme jako novou hlavní jednotku instalovali multimediální autorádio Kenwood s dotykovým displejem, kvalitním zvukem, bluetooth handsfree a spoustou moderních funkcí.
Všechny nové reproduktory jsou zapojené na čtyřkanálový zesilovač Audison, jehož největší předností je integrovaný DSP procesor. Zesilovač tedy poskytne nejen dostatečný výkon pro zvolené reproduktory, ale i možnost detailního nastavení zvuku. Zesilovač finálně skryjeme na dno zavazadlového prostoru.
Blížíme se k finiši a tím je naladění zvuku. Pro naprosto precizní nastavení se nespoléháme pouze na vlastní uši, ale i na profesionální techniku určenou pro tyto účely. A k tomu nám slouží systém automatické kalibrace procesorů Audison Bit Tune, který díky několika mikrofonům a funkcím pro elektroakustické ověření a analýzu zvuku zajistí vynikající úroveň akustického výstupu, s naprostou přesností nastaví časové korekce, naladí optimální křivku ekvalizéru, zjistí i možné chyby v nastavení i zapojení a umožní nám soustředit se pouze na perfektní doladění systému. Před předáním vozu zvuk finálně ještě mírně upravíme dle požadavků zákazníka.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.