- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium a výměna reproduktorů
- VozidloFord Tourneo Custom
- Datum realizace26.08.2021
- Časová náročnost31 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
- Cena instalace58 700 Kč s DPH
Ford Tourneo Custom - odhlučnění a výměna reproduktorů
Odhlučnění vozu Ford Tourneo Custom a náš nejžádanější balíček Premium. Velké MPV vozy typu Ford Tourneo, VW Transporter nebo Mercedes-Benz Vito máme na dílně prakticky každý týden a má to jeden společný důvod. A tím je nedostatečná, respektive zcela chybějící tovární zvuková izolace. Holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují silné vibrace a do interiéru snadno proniká hluk snad ze všech oblastí vozu. Tím nejvýraznějším je jako obvykle hluk od pneumatik pronikající zejména přes podlahu a podběhy a díky tvaru karoserie i aerodynamický a oskolní silniční hluk. Řešením je dodatečná zvuková izolace špičkovými materiály Comfortmat na naší dílně. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. V rámci odhlučnění dveří jsme vyměnili i reproduktory za oblíbené komponenty italského výrobce Hertz, které jsou díky vysoké citlivosti a velmi kvalitnímu zvuku ideálními reproduktory pro upgrade továrního ozvučení. Na instalaci pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění, tak cena za balíček Premium byla 39 555 Kč a montáž nám zabrala 30 hodin. Více informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Na přední podlahy volíme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Atom o tloušťce 4 mm a velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
Atom aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Atom. Tloušťka 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme v první vrstvě u balíčku Expert velmi lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku. Důkladně zamezíme tak i hluku od pneumatik, který proniká přes přední podběhy.
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu a díky tomu dosahuje účinnosti až 30 dB. A díky tomu náleží Raptoru titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na trhu o této tloušťce.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a účinnosti 32 dB. Blockshot odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Hertz CK 165, to jsou momentálně naše nejprodávanější dvoupásmové komponentní reproduktory italského výrobce Hertz, které jsme instalovali do předních dveří tohoto vozu. Reproduktory se vyznačují kromě nadstandardního zvuku i vysokou citlivostí, díky které zahrají s dostatečným výkonem a bez zkreslení i na továrním autorádiu. Reproduktory disponují středobasy s papírovou membránou obohacenou práškem se slídy pro dosažení rovnováhy mezi lehkostí a pevností. Výškové reproduktory s 26 mm Tetolon® kalotou (mix hedvábí a bavlny) poskytují přirozený a detailní zvuk a dohromady tvoří v dané ceně ideální reproduktory pro upgrade továrního systému.
Nové výškové reproduktory s 26 mm kalotou jsou umístěny místo továrních výškových reproduktorů a zachováme tak původní design interiéru. Všechny fotografie z této instalace najdete po kliknutí na úvodní fotku této instalace.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.