Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium a výměna reproduktorů
VozidloFord Tourneo Custom
Datum realizace26.08.2021
Časová náročnost31 hodin (1 pracovní den pro 3 techniky)
Cena instalace58 700 Kč s DPH
Ford Tourneo Custom - odhlučnění a výměna reproduktorů
Odhlučnění vozu Ford Tourneo Custom a náš nejžádanější balíček Premium. Velké MPV vozy typu Ford Tourneo, VW Transporter nebo Mercedes-Benz Vito máme na dílně prakticky každý týden a má to jeden společný důvod. A tím je nedostatečná, respektive zcela chybějící tovární zvuková izolace. Holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují silné vibrace a do interiéru snadno proniká hluk snad ze všech oblastí vozu. Tím nejvýraznějším je jako obvykle hluk od pneumatik pronikající zejména přes podlahu a podběhy a díky tvaru karoserie i aerodynamický a oskolní silniční hluk. Řešením je dodatečná zvuková izolace špičkovými materiály Comfortmat na naší dílně. S majitelem jsme vybrali náš balíček odhlučnění Premium, který kromě střechy zahrnuje všechny důležité oblasti vozu. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, přední u zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Odhlučňujeme samozřejmě i většinu plastových dílů v interiéru. V rámci odhlučnění dveří jsme vyměnili i reproduktory za oblíbené komponenty italského výrobce Hertz, které jsou díky vysoké citlivosti a velmi kvalitnímu zvuku ideálními reproduktory pro upgrade továrního ozvučení. Na instalaci pracují zároveň tři naši technici a montáž stihnou v rámci 1 pracovního dne. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění, tak cena za balíček Premium byla 39 555 Kč a montáž nám zabrala 30 hodin. Více informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/02_69.jpg)
Vozidlo je odstrojené a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Zcela holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/04_73.jpg)
Začínáme podlahou vozu, kterou odhlučňujeme 2 vrstvami. Na přední podlahy volíme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Atom o tloušťce 4 mm a velmi vysokým akustickým ztrátovým činitelem (MLF) o hodnotě 0,60 jednotek. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů a proto je určený pouze pro profesionální studia, které se specializují na odhlučnění vozidel.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/04a_2.jpg)
Atom aplikujeme na všechna dostupná místa, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a nízkofrekvenčního hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 4 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/05_61.jpg)
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/06_58.jpg)
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Atom. Tloušťka 4 mm a MLF 0,60 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme v první vrstvě u balíčku Expert velmi lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek, což je pro tuto oblast dostačující.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/07_42.jpg)
Druhou vrstvu tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho 2 mm silné protihlukové membráně, která umožní takto vysokou účinnost. Materiál opět lepíme na všechna dostupná místa, abychom zamezili co nejvíce všudypřítomnému hluku. Důkladně zamezíme tak i hluku od pneumatik, který proniká přes přední podběhy.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/09_44.jpg)
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu a díky tomu dosahuje účinnosti až 30 dB. A díky tomu náleží Raptoru titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na trhu o této tloušťce.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/10_63.jpg)
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Blockshot o tloušťce 7 mm a účinnosti 32 dB. Blockshot odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/12_82.jpg)
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. V rámci balíčku Premium volíme na vnější plech dveří lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm. Ten zlikviduje vibrace a zpevní tenký plech dveří. Materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě zcela voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti. Díky svému složení z odlehčených materiálů nezatěžuje dveře a umožní správnou funkci dveřních pantů i v budoucnu.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/13_74.jpg)
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/14_69.jpg)
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15_59.jpg)
Hertz CK 165, to jsou momentálně naše nejprodávanější dvoupásmové komponentní reproduktory italského výrobce Hertz, které jsme instalovali do předních dveří tohoto vozu. Reproduktory se vyznačují kromě nadstandardního zvuku i vysokou citlivostí, díky které zahrají s dostatečným výkonem a bez zkreslení i na továrním autorádiu. Reproduktory disponují středobasy s papírovou membránou obohacenou práškem se slídy pro dosažení rovnováhy mezi lehkostí a pevností. Výškové reproduktory s 26 mm Tetolon® kalotou (mix hedvábí a bavlny) poskytují přirozený a detailní zvuk a dohromady tvoří v dané ceně ideální reproduktory pro upgrade továrního systému.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/15a.jpg)
Nové výškové reproduktory s 26 mm kalotou jsou umístěny místo továrních výškových reproduktorů a zachováme tak původní design interiéru. Všechny fotografie z této instalace najdete po kliknutí na úvodní fotku této instalace.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/16_58.jpg)
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/18_47.jpg)
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/19_39.jpg)
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/20_45.jpg)
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
![](/files/products_fotogaleries/detail/0/21_83.jpg)
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.