- Druh instalaceOzvučení s měřením a nastavením zvuku na DSP procesoru
- VozidloKia Sportage
- Datum realizace22.06.2022
- Časová náročnost15 hodin (1 pracovní den pro 2 techniky)
- Cena instalace48 796 Kč s DPH
Kia Sportage - ozvučení s naladěním zvuku na DSP procesoru
Ozvučení vozu Kia Sportage čtvrté generace včetně měření frekvenční odezvy reproduktorů s následným nastavením programu DSP procesoru. Majitel tohoto vozu nás oslovil s požadavkem výrazného zkvalitnění továrního ozvučení včetně zvýšení výkonu i dynamiky. Na základě přání majitele i schváleného rozpočtu jsme se se zákazníkem domluvili na výměně reproduktorů v předních a zadních dveřích, instalaci zesilovače s DSP procesorem a přidání subwooferu do zavazadlového prostoru. Součástí instalace bylo samozřejmě i důkladné vytlumení dveří antivibračními materiály Comfortmat. Na závěr přišel čas i na měření a nastavení zvuku na DSP procesoru. Pomocí kalibrovaného mikrofonu jsme změřili všechny nedostatky a překážky daného vozu a nastavili prostorovou korekci ekvalizéru pro všechny reproduktor ve voze. Následně jsme nastavili časové korekce, úrovně, pásmové propusti a další možnosti, které nám umožní DSP procesor. Cílem této instalace bylo dosáhnout kvalitního, dynamického zvuku bez zkreslení ve vyšších hlasitostech a zároveň využití potenciálu reproduktorů a přizpůsobení zvuku nejen pozici řidiče, ale i danému vozu.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Pro výměnu továrních reproduktorů jsme zvolili set komponentních a koaxiálních reproduktorů italského výrobce Steg, které jsme instalovali do předních a zadních dveří automobilu Kia Sportage. Vybrané reproduktory se výkonově optimálně hodí k zesilovači stejného výrobce a zvukově naplní potenciál této instalace.
Když jsme hledali ideální komponentní reproduktory pro ozvučení tohoto vozu, které by měly splňovat hned několik parametrů, jako je kvalitní zvuk, optimální výkon a citlivost a zároveň cenu okolo 4 tisíc Kč, vybrali jsme reproduktory Steg MLG 65C, které všechny uvedené požadavky splňují. Vzhledem k danému rozpočtu i požadavku na výměnu zadních reproduktorů jsme se rozhodli pro pasivní zapojení s využitím frekvenčních výhybek.
Dostáváme se k zesilovači Steg s označením SDSP 4. Zesilovač disponuje dostatečným výkonem pro zapojení výše uvedených reproduktorů a především integrovaným DSP procesorem, na kterém zvuk velmi detailně nastavíme. Zaujmou i kompaktní rozměry a příkladné zpracování.
Kia Sportage disponuje v zavazadlovém prostoru dvojitým dnem, kde jsme našli ideální prostor pro instalaci zesilovače. Díky svým kompaktním rozměrům zesilovač nezabral žádný podstatný prostor a nebude docházet ani k přehřívání vzhledem k digitální třídě.
Pro výraznější podání basové složky jsme do zavazadlového prostoru umístili kompaktní subwoofer amerického výrobce Rockford Fosgate. Subwoofer je aktivní, není tedy potřeba instalovat další zesilovač. Kromě decentního designu subwoofer zaujme i kvalitním zvukem a měničem o průměru 12" s dostatečným výkonem 300 W RMS.
Mezi hlavní výhody tohoto aktivního subwooferu patří i kompaktní rozměry. I přes velký rozměr 12" membrány subwooferu si ozvučnice zachovává přijatelné rozměry, které v zavazadlovém prostoru nezaberou příliš místa.
Pokračujeme instalací reproduktorů. Dveře je nejprve nezbytné důkladně vytlumit. Nejprve aplikujeme lehký antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten pohltí vibrace této oblasti a zpevní tenký plech dveří. Materiál je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Pouze za reproduktor následně lepíme materiál Comfortmat Tsunami, který má jednu velmi zajímavou funkci a to absorpci stojatého vlnění za středobasovým reproduktorem. Díky tomu se zvuk neodráží od plechu dveří, ale je pohlcen materiálem, což samozřejmě vede ke zlepšení zvuku. I Comfortmat Tsunami je zcela voděodolný, nenasává vlhkost a díky extrémně přilnavé vrstvě nehrozí jeho odlepení.
Další vrstvou je taktéž antivibrační materiál Comfortmat Cobra. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory. Díky tomu dojde zejména ke zvýraznění basové složky nových reproduktorů. Stejný postup samozřejmě volíme i u zadních dveří.
Nyní se již díváte na membránu středobasového reproduktoru Steg MLG 65C. Reproduktory zaujmou svým pokročilým zvukem, ale i solidní dynamikou a velmi dobrým zpracováním. Zajímavý je i poměrně robustní design díky výkonným magnetům, kvalitně zpracovaný koš. Podmínkou při použití těchto reproduktorů je však jejich zapojení na zesilovač.
Výškové reproduktory jsme instalovali do původního umístění v plastovém obložení dveří. Hedvábné kaloty výškových reproduktorů o průměru 25 mm zajišťují přirozený a věrný zvuk, který později přizpůsobíme pomocí zpoždění signálu na míru tomuto vozu.
Pokračujeme tlumením dveří a volíme opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
Do zadních dveří jsme instalovali koaxiální reproduktory stejného výrobce, které již obsahují integrovaný výškový reproduktor. Jedná se o optimální řešení pro cestující v zadní části vozidla, kterým reproduktory poskytnou příjemný zvuk a po správném naladění na DSP procesoru neovlivní optimální poslech řidiče.
Nastává nejdůležitější část ozvučení vozu VW Polo a tím je nastavení zvuku. Interiér každého auta má unikátní akustiku a není ideální pro poslech hudby. Proto je nejprve nezbytné změřit pomocí kalibrovaného mikrofonu všechny nežádoucí efekty a překážky, které vznikají po cestě zvuku do našeho ucha. Výslednou ekvalizační křivku každého reproduktoru ovlivňuje spousta faktorů jako je jejich pozice, prostor za reproduktorem, materiál koše reproduktoru, ale i překážky zvuku jako jsou sedačky, středový tunel nebo palubní deska. Měříme tedy postupně frekvenční odezvu každého reproduktoru zvlášť a výsledky následně zapisujeme do programu DSP procesoru.
Na této fotografii jsou zobrazené uložené výsledky měření předních a zadních reproduktorů. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Změřené výsledky poté nastavíme v programu DSP procesoru. Cílem měření je získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Na DSP procesoru nastavíme kromě ekvalizéru také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Pro zajímavost ukážeme ještě jednu fotografii. Výše můžete vidět výslednou EQ křivku levých předních reproduktorů a na této fotografii pravých. Můžete si všimnout zcela jiné křivky, která je následkem nedokonalého prostředí automobilu. Všechny tyto nedostatky je tedy nutné korigovat a stejně postupujeme samozřejmě i u zadních reproduktorů. Proto je nezbytné počítat s časovou náročností 3 až 5 hodin pro nastavení opravdu věrného a vysoce kvalitního zvuku. Podotýkáme, že bez měření frekvenční odezvy reproduktorů a následné ekvalizaci je výsledný zvuk diametrálně odlišný a jedná se pouze o polovičaté řešení s neuspokojivým výsledkem.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S montážemi ozvučení a odhlučnění vozidel jsme začali již v roce 2013 a za tu dobu naší dílnou prošlo několik tisíc vozů. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při instalaci do vašeho vozidla.
Trhem prověřené značky
Pracujeme výhradně s produkty výrobců, kteří představují aktuální světovou špičku v daném oboru. Můžete se tedy spolehnout na velmi vysokou kvalitu, bezproblémovou funkčnost, skladovou dostupnost i rychlý záruční a pozáruční servis.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu instalací během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 300 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na naši instalaci
U nás se nemusíte obávat reklamací ani po zákonné záruční době. Námi dováženým instalovaným produktům natolik důvěřujeme, že na ně poskytujeme pětiletou záruku. Instalací tedy naše služby zdaleka nekončí.
Potřebujete se na něco zeptat?
Zavolejte nám na naši zákaznickou linku, napište email, nebo využijte online formulář.
+420 607 383 838dotazy@ahifi.cz