- Druh instalaceOdhlučnění Premium Plus a ozvučení s DSP procesorem
- VozidloMercedes-Benz V-Class
- Datum realizace16.03.2023
- Časová náročnost46 hodin (2 pracovní dny pro 4 techniky)
- Cena instalace115 261 Kč s DPH
Mercedes-Benz V-Class - odhlučnění a vylepšené ozvučení s DSP procesorem
Tradiční instalace na naší dílně v podobě odhlučnění vozu Mercedes-Benz třídy V a při té příležitosti i výrazné vylepšení továrního audio systému. Co se týče ozvučení, tak jsme instalovali nové přední a zadní reproduktory a zesilovač s integrovaným DSP procesorem. Vzhledem k rozpočtu a požadavkům klienta jsme se tentokrát rozhodli pro pasivní zapojení reproduktorů izraelského výrobce Morel, konkrétně oblíbené modelové řady Maximo Ultra. Pasivní zapojení nám umožní díky využití dodávaných frekvenčních výhybek zvolit pouze pětkanálový zesilovač. Ten bude pohánět přední a zadní reproduktory a také kompaktní subwoofer Hertz nejvyšší řady Mille umístěný v zadní části vozu. Zvuk jsme samozřejmě důkladně změřili a následně nastavili na DSP procesoru. Pro odhlučnění jsme s klientem vybrali náš balíček Premium Plus. Ten je díky nejúčinnějším materiálům z nejvyšší řady Comfortmat Expert zaměřen zejména na hluk pronikající od předních a zadních podběhů a podlahy. Odhlučnili jsme tedy všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, boční a páté dveře, podlahu, zadní část včetně zadních podběhů, torpédo a přední podběhy ze strany interiéru. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
To nejzásadnější z dnešní montáže. Komponentní reproduktory Morel Maximo Ultra, které jsme instalovali do přední dvěří a 5kanálový zesilovač s integrovaným DSP procesorem od italského výrobce Audison. Vynikající kombinace pro kvalitní zvuk v tomto automobilu.
Zesilovač jsme díky jeho kompaktním rozměrům umístili pod sedačku řidiče. Nové zesilovače Forza od Audisonu jsou skvělým řešením přesně pro tento typ instalací. Vzhledem k digitální technologii ADT disponuje zesilovač skromnými rozměry, přitom velmi dobrou kvalitou zvuku. Vysoký výkon je třešničkou na dortu, společně s propracovaným softwarem DSP procesoru.
Reproduktory Maximo Ultra od izraelského Morelu jsou v dané ceně velmi kvalitním řešením pro vylepšení zvuku. Tvrzená papírová membrána středobasu a hedvábné výškové reproduktory s typicky kvalitním zvukem tohoto výrobce jsou zárukou příjemného poslechu.
Výškové reproduktory jsme umístili do originální pozice v palubní desce. Sice se nejedná o to nejlepší řešení, nicméně požadavkem bylo zachování designu interiéru. Změřením frekvenční odezvy reproduktorů a důkladným nastavením zvuku však dokážeme tuto lokaci úspěšně korigovat.
Koaxiální reproduktory Morel jsme instalovali taktéž na originální pozici v zadní části automobilu. Zvuk jsme nastavili tak, aby reproduktory sloužily výhradně pro cestující na zadních sedačkách a neovlivňovaly poslech řidiče.
Nedílnou a nenahraditelnou součástí každé kvalitní instalace je subwoofer. Ten doplní dynamiku ozvučení, které získá vyšší výkon a drive. Se zákazníkem jsme vybrali kompaktní subwoofer italského výrobce Hertz, který mimochodem letos získal ocenění organizace EISA jako nejlepší produkt v kategorii subwooferů. Tohle se italům povedlo.
Nastává čas pro důkladné měření zvuku, které provádíme pomocí profesionálního měřícího systému JL Audio Max-Kit. Díky propracovanému systému s pěti kalibrovanými mikrofony umožní JL Audio Max-Kit s maximální přesností změřit frekvenční odezvu a fázi reproduktorů, zpoždění signálu i továrně nastavený zvuk. Právě správné nastavení zpoždění signálu (časových korekcí) patří k nejdůležitějším parametrům ozvučení vozu. JL Audio Max-Kit díky frekvenčním impulzům zjistí přesný čas zpoždění zvuku zvuku od reproduktoru do mikrofonů na základě výpočtu a porovnání s referenčním signálem zařízení, což umožní prakticky dokonalé nastavení zpoždění signálu.
Na této fotografii můžete vidět průběh měření frekvenční odezvy jednoho z reproduktorů. Po každém jednotlivém měření, kterých bývá dohromady i několik desítek, se upraví v programu DSP procesoru EQ křivka měřeného reproduktoru. Tento postup se opakuje tak dlouho, dokud se nepovede získat lineární odezvu reproduktorů, což umožní jejich přirozený projev. Měření i nastavení všech reproduktorů je časově náročný úkon, ale zároveň se jedná o jedinou cestu k opravdu kvalitnímu a věrnému zvuku.
Po každém měření nastavíme pro konkrétní reproduktor prostorovou korekci ekvalizéru v programu DSP procesoru. Na fotografii můžete vidět výsledné ekvalizační křivky všech reproduktorů dohromady. Všimněte si tedy, že každý z reproduktorů má odlišnou výslednou EQ křivku. Na DSP procesoru nastavíme také časové korekce, pásmové propusti, úrovně, typy filtru a další důležité funkce. To nám umožní, aby ve skladbě vynikl každý detail, který interpret zanechal na nahrávce a hudební scéna se ze dveří přesunula přímo před vás. Výsledkem úspěšného nastavení je věrný zvuk a pocit, že sedíte na živém koncertu přímo před interpretem.
Podívejme se také na odhlučnění tohoto vozu. Mercedes-Benz V-Class je kompletně odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Respektive není co ukazovat, zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na veškerý druh hluku. Vypadá to, jako by výrobce na zvukovou izolaci úplně zapomněl. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
K odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Viper. Jedná se tedy o stejně účinný materiál jako v případě zadní části podlahy.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie.
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje 2 mm silnou protihlukovou membránu a má tedy velmi vysokou účinnost. Stejný materiál jsme aplikovali i na zadní podběhy.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 27 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte jak u továrních, tak aftermarket reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u bočních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision. Ten kromě pro tuto oblast dostatečné zvukové izolace 15 dB nabídne právě nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná. Díky tomu dosáhneme perfektního odhlučnění pátých dveří a nenarušíme jejich funkčnost ani do budoucna.
Poslední vrstvu tvoří již výše několikrát použitý polyuretanový materiál s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, který aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.