- Druh instalaceOdhlučnění Expert Plus a ozvučení
- VozidloMercedes-Benz V-Class
- Datum realizace28.03.2022
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace79 091 Kč s DPH
Mercedes-Benz V-Class - odhlučnění a nové ozvučení (Burmester upgrade)
Odhlučnění a ozvučení oblíbeného vozu Mercedes-Benz V-Class. Tento automobil jsme si vzali kompletně na starost a nejen, že jsme jej odhlučnili v naší nejúčinnější konfiguraci, ale také ozvučili. Ve výbavě tohoto oblíbeného prémiového MPV bylo příplatkové ozvučení Burmester, které sice nabídne hezké designové mřížky reproduktorů a určité zlepšení oproti základnímu továrnímu systému, více náročnější posluchač však nemůže očekávat. Požadavkem byl nenáročný upgrade, kvůli kterému by nemusel automobil zůstávat na dílně o den déle a neznamenal také výrazný zásah do peněženky klienta. Proto jsme se v rámci daného rozpočtu rozhodli pro ponechání původního zesilovače Burmester, na který jsme zapojili nové reproduktory od italského výrobce Hertz. Zvolili jsme komponenty druhé nejvyšší řady Mille Pro, které si i díky velmi vysoké citlivosti s daným zesilovačem rozumí, jejich zvuk je však zcela naporovnatelný s reproduduktory Burmester. Co se týče odhlučnění, tak se jedná již o naši klasiku. S majitelem jsme vybrali náš nejúčinnější balíček odhlučnění Expert Plus, který zahrnuje všechny důležité oblasti vozu a to s účinějšími materiály než u klasického balíčku Expert. Konkrétně jsme se tedy zaměřili na přední, posuvné i páté dveře, podlahu, boky, střechu, přední i zadní podběhy, torpédo a kapotu. Montáž zvládneme v rámci jednoho pracovního dne díky přítomnosti čtyř techniků současně. Pokud se zajímáte pouze o odhlučnění vozu, tak cena byla 50 316 Kč v této maximální konfiguraci. Více zajímavých informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Mercedes V-Class je kompletně odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Respektive není co ukazovat, zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na veškerý druh hluku. Vypadá to, jako by výrobce na zvukovou izolaci úplně zapomněl. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
K odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Jedná se tedy o stejně účinný materiál jako v případě zadní části podlahy.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci. Druhou vrstvu v prostoru pod zadními sedačkami nelepíme z důvodu přítomnosti konstrukce sedaček znemožňující aplikaci.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na Comfortmat Titan Lite se podívejme ještě v detailu. Tento výjimečný materiál nahrazuje díky svému složení hned dvě vrstvy odhlučnění. Spodní část tvoří červená zvukově izolační vrstva o tloušťce 4 mm a na ní můžete vidět protihlukovou membránu o tloušťce 3 mm. Právě membrána mnohonásobně zvyšuje účinnost materiálu a hluk nepropustí do interiéru vozu. Materiál je samozřejmě voděodolný a díky extrémně přilnavé samolepící vrstvě se nemusíte obávat samovolnému odlepení.
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Titan Lite o tloušťce 7 mm a účinnosti 36 dB. Titan Lite důkladně odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
Podívejme se také na Raptor důkladněji. I Raptor patří mezi moderní membránové materiály a nahrazuje tedy 2 vrstvy odhlučnění. Je však ze všech nejtenčí a je tedy složen z 2 mm silné zvukově izolační vrstvy a protihlukové membrány taktéž s tloušťkou 2 mm. Právě membrána dodává tomuto materiálu deklarovanou účinnost až 30 dB, což je při této tloušťce unikátní počin. Samozřejmě i Raptor je zcela voděodolný a můžete jej použít prakticky kamkoliv.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu, jejíž odhlučnění má taktéž nezanedbatelný význam. Nejprve aplikujeme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Dark zpevní tenký plech střechy, zamezí rychle se šířícím vibracím a sníží například hluk od dešťových kapek. Vysoká přilnavost a tepelná odolnost materiálu zajistí bezproblémové spojení se střechou po celou dobu životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nyní se pojďme podívat na ozvučení tohoto vozu. Zvolili jsme individuální řešení namísto OEM reproduktorů, které automobily Mercedes-Benz zpravidla vyžadují. Pro upgrade jsme vybrali středobasové a výškové reproduktory Hertz z druhé nejvyšší řady Mille, které jsme díky vhodným adaptérům instalovali místo reproduktorů Burmester.
Pohled na membránu středobasových reproduktorů, které jsme díky plastovým podložkám úspěšně instalovali do předních dveří. Na první pohled zaujme V-cone® profil membrány z lisované buničiny s bavlněnými vlákny. Toto složení kombinuje vysokou tuhost a nízkou hmotnost pro širokou frekvenční odezvu a věrný zvuk středobasu.
Nové výškové reproduktory s kalotou o průměru 28 mm jsme umístili na jejich originální pozici v palubní desce pod čelním sklem. Reproduktory se chlubí složením z mixu přírodních materiálů bavlny a hedvábí pro přirozenou a detailní reprodukci vysokých kmitočtů, odvětrávanou cívkou nebo neodymovými magnety s vysokou hustotou pro maximální kontrolu.
Samozřejmostí je požadovaná instalace do původního umístění pro zachování originálního designu interiéru.
Pohled na středové reproduktory o průměru 70 mm, které budeme instalovat do zadních posuvnách dveří. Aby to bylo možné, použili jsme speciální plastové redukce, které jsou přímo určené do vozidel Mercedes-Benz.
Vraťme se ještě k odhlučnění vozu. Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná. Tuto vrstvu jsme bohužel nevyfotili, za což se omlouváme.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.