- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus a výměna reproduktorů
- VozidloFord Tourneo Custom
- Datum realizace20.09.2021
- Časová náročnost36 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace72 496 Kč s DPH
Ford Tourneo Custom - odhlučnění a výměna reproduktorů
Odhlučnění vozu Ford Tourneo Custom a tentokrát naše nejúčinnější odhlučnění v rámci balíčku Expert Plus. Ford Tourneo patří již ke stálicím na naší dílně a známe tedy každý šroubek karoserie tohoto vozu již nazpaměť. Důvodem je zejména nedostatečná, respektive zcela chybějící tovární zvuková izolace a také velmi nekvalitní tovární ozvučení. Holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují silné vibrace a do interiéru snadno proniká hluk snad ze všech oblastí vozu. Tím nejvýraznějším je jako obvykle hluk od pneumatik pronikající zejména přes podlahu a podběhy a díky tvaru karoserie i aerodynamický a okolní silniční hluk. Majitel tohoto vozu si přál aplikovat to nejúčinnější odhlučnění, které nabízíme a proto jsme vybrali náš balíček Expert Plus, v rámci kterého pracujeme s profesionálními materiály Comfortmat z nejvyšší řady modelové Expert. Zaměřili jsme se tedy na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, střechu, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Pokud Vás zajímá pouze odhlučnění v této maximální možné konfiguraci, pak cena byla 49 859 Kč. Více zajímavých informací o instalaci se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Vozidlo je odstrojené a můžete se sami podívat na tovární zvukovou izolaci. Nebo vlastně nemůžete, protože v tomto voze vůbec žádná není. Chybí i jakákoliv ochrana proti vibracím, což by mělo být klasifikováno jako zločin. Zcela holé plechy bez jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Všechny plechy tedy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
První fází instalace je odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu nejdůležitější. A právě proto u balíčku Expert Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
U zadní části podlahy musíme postupovat mírně odlišným způsobem a to zejména kvůli menšímu prostoru a následné snadné instalaci interiérového obložení. Konkrétně jsme zvolili v první vrstvě antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Materiál je velmi pružný, nemusí se nahřívat a jednoduše se tvaruje na reliéfní podlaze tohoto vozu.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako přední část podlahy antivibračním materiálem Comfortmat Extreme. Tloušťka 3,5 mm a MLF 0,63 jednotek doslova zlikviduje vibrace a nízkofrekvenční hluk od pneumatik. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme u balíčku Expert Plus v první vrstvě lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 2,3 mm a MLF 0,35 jednotek. Jedná se tedy o stejně účinný materiál jako v případě zadní části podlahy.
Druhou vrstvu u balíčku Expert Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na zadní část podlahy aplikujeme oranžový membránový materiál Comfortmat Raptor, který je díky své tloušťce 4 mm ideálním materiálem pro tuto oblast. Nenechte se však zmást tenkou tloušťkou, Raptor obsahuje stejně jako Blockshot 2 mm silnou protihlukovou membránu a díky tomu dosahuje účinnosti až 30 dB. A díky tomu náleží Raptoru titul nejúčinnějšího zvukově izolačního materiálu na trhu o této tloušťce.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Titan Lite o tloušťce 7 mm a účinnosti 36 dB. Titan Lite důkladně odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. Tou první je lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Dark střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří zvukově a tepelně izolační membránový materiál vyrobený speciálně pro odhlučnění střechy Comfortmat Skyline. Ten díky schopnosti zvukové izolace až 25 dB velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál i na vnější plech dveří, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou a zcela zásadní vrstvu při odhlučnění dveří tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří, má uzavřenou buněčnou strukturu a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky svému vícevrstvému složení s protihlukovou membránou je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Třetí vrstvou je taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Na fotografii vidíte středobasové reproduktory italského výrobce Audison, které jsme instalovali do dveří tohoto vozu. Konkrétně se jedná o zvukově velice povedené komponentní reproduktory Audison APK 165p. Ty nabízí velmi kvalitní zvuk a díky vysoké citlivosti přes 92 dB jsou vhodné jak pro zapojení na rádio, tak na externí zesilovač díky vysokému výkonu 115 W RMS. V tomto případě jsme zvolili první možnost.
Poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Je to jediná oblast na autě, kde aplikujeme materiál pouze bodově a vždy jen maximálně 1 ks, abychom páté dveře zbytečně nezatěžovali.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.