- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert Plus
- VozidloHummer H2
- Datum realizace24.06.2022
- Časová náročnost58 hodin (2 pracovní dny pro 5 techniků)
- Cena instalace87 377 Kč s DPH
Hummer H2 - kompletní odhlučnění s demontáží palubní desky
Kompletní odhlučnění vozu Hummer H2, včetně demontáže a odhlučnění palubní desky. Hummer H2 je civilní verzí původně armádního vozidla, které se díky svým specifickým vlastnostem stalo zejména v USA velkým hitem své doby. Mezi největší nedostatky vozu patří vysoká hladina hluku v interiéru a velký problém přestavuje i nepříjemné vrzání snad veškerých interiérových plastů, které se připomenou po přejetí jakékoliv nerovnosti. Hummer nemá vůbec žádné tovární odhlučnění a pod tenkou vrstvou koberce se nachází rovnou holý plech. Od vozu s takovým motorem, hlasitými laděnými výfuky a obrovskými koly nelze čekat nic jiného než pořádný randál v interiéru. Zadání bylo jasné - zbavit tento vůz v co největší míře všudypřítomného hluku. Zvolili jsme náš balíček Expert Plus s pár úpravami pro ještě vyšší účinnost. Netradičně jsme na kompletní podlahu i zadní část vozu použili ve dvou vrstvách Comfortmat Extreme a Titan, což jsou v daných tloušťkách nejúčinnější materiály na současném trhu. Konkrétně jsme tedy odhlučnili přední, zadní i páté dveře, podlahu, zadní prostor, přední a zadní zadní podběhy z vnitřní strany, střechu, kapotu a velkou péči jsme věnovali i palubní desce. Všechny důležité oblasti vozu jsou odhlučněny moderními dvouvrstvými materiály a ve výsledku jsou tedy aplikovány čtyři vrstvy odhlučnění s rozdílnými vlastnostmi. Na odhlučnění pracovalo pět našich techniků, kteří montáž zvládli v rámci 2 pracovních dnů. Více informací se dozvíte v naší podrobné fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Odhlučnění vozu Hummer H2 začínáme obvyklým způsobem, tedy demontáží interiéru. Odstraníme všechny sedadla, veškeré čalounění a další komponenty, které nám mohou bránit při práci. Jak sami můžete vidět, plechy jsou až na bodovou aplikaci ochrany proti vibracím na podlaze zcela holé. Pouštíme se tedy do práce.
U dnešní instalace jsme demontovali i palubní desku za účelem jejího odhlučnění. Prvním důvodem bylo odstranění nepříjemného vrzání, které se z této oblasti prakticky po každém přejezdu nerovností objevovalo. A odhlučněním palubní desky lze nejlépe snížit hluk od motoru na minimum.
V první fázi jsme prakticky všechny přístupné oblasti opatřili špičkovým materiálem na bázi polyuretanové pěny Comfortmat Soft Wave Expert, který vyniká excelentní schopností absorpce hluku. Extrémní flexibilita materiálu, který lze ze své tloušťky 15 mm zmáčknout až na 1 mm, umožní bezproblémovou opětovnou montáž palubní desky.
Stejný materiál aplikujeme i na kompletní palubní desku, včetně všech záhybů, prostorem za budíky, apod. Nevynecháme jediné volné místo a při navrácení palubní desky na své místo je oblast chráněna hned dvojitou vrstvou odhlučnění. A jak jsme již zmínili - vysoká flexibilita umožní pohodlné opětovné složení.
K celkovému odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Expert Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost. Extreme jsme tentokrát použili i na zadní část vozu.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
Pro druhou vrstvu jsme zvolili na celou podlahu včetně zadní části Comfortmat Titan, momentálně nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu! Titan aplikujeme pouze na přání, protože kromě extrémní účinnosti vyniká i poměrně vysokou hmotností. Celková tloušťka 8 mm spolu se 4 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota. Materiál je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 8 mm. Celkem tedy téměř 12 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. První vrstvu tvoří antivibrační materiál Comfortmat Viper. Viper střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 27 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte jak u továrních, tak aftermarket reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který aplikujeme i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby. Zde již materiál aplikujeme pouze bodově, což k danému účelu naprosto dostačuje a nedojde ke zbytečnému navýšení hmotnosti.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností.
Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision. Ten kromě pro tuto oblast dostatečné zvukové izolace 15 dB nabídne právě nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná. Díky tomu dosáhneme perfektního odhlučnění pátých dveří a nenarušíme jejich funkčnost ani do budoucna.
Poslední vrstvu tvoří již výše několikrát použitý polyuretanový materiál s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, který aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.