- Druh instalaceOdhlučnění Expert Plus
- VozidloFord Ranger
- Datum realizace09.06.2022
- Časová náročnost30 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace48 052 Kč s DPH
Ford Ranger - odhlučnění
Odhlučnění vozu Ford Ranger. Ten spadá společně s Volkswagen Amarok a Mercedes-Benz X 350 mezi stále oblíbenější vozidla kategorie pick-up. I tovární zvuková izolace patří ke společným parametrům těchto vozů, respektive chybějící zvuková izolace. Ranger tedy potřebuje kompletní repas interiéru s eliminací vibrací a vzduchem přenášeného hluku. Budeme si muset poradit i se silnými vibracemi spodní části vozu, které způsobuje motor a převodový tunel. Dalším zdrojem vibrací je zadní stěna, která odděluje prostor pro cestující a nákladový prostor. Abychom z tohoto pracanta udělali oázu akustického komfortu, používáme prémiové materiály Comfortmat, které si s hlukem v tomto voze poradí na výbornou. V první vrstvě odstraníme vibrace od motoru, převodovky a nápravy pomocí profesionálního antivibračního materiálu Comfortmat Extreme, který při své tloušťce 3,5 mm představuje neujúčinnější materiál svého druhu na trhu. A přesně takový v dnešní instalaci potřebujeme. O vibrace ostatních oblastí vozu se postarají odlehčené materiály Cobra a Viper. I v druhé vrstvě používáme špičkové vícevrstvé materiály s výkonnou ochranou proti hluku o středních a vysokých frekvencích. Vzhledem ke kostrukci vozu volíme individuální řešení založené na našem nejúčinnějším balíčku odhlučnění Expert Plus. Konkrétně odhlučňujeme podlahu, všechny dveře, přední podběhy ze strany interiéru, střechu, zadní stěnu a nezapomínáme ani na torpédo a kapotu. Na instalaci pracovali zároveň 4 naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více zajímavých informací o instalaci se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Ranger je je odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
Konstrukce tohoto vozu neumožňuje aplikaci klasických materiálů, nicméně díky nejmodernějším materiálům Comfortmat i pro tento vůz máme ideální řešení. Pro odhlučnění jsme zvolili individuálně upravený balíček Expert Plus, u kterého jsme oproti běžným instalacím museli zvolit tenčí antivibrační i zvukově izolační materiály. Je to z důvodu velmi malého prostoru mezi karoserií a čalouněním u tohoto vozu.
K celkovému odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Premium Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
Na prostor pod zadními sedačkami a zadní stěnu aplikujeme prémiový antivibrační materiál Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm a MLF 0,49. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast. A navíc se jedná o nejlehčí materiál na trhu v dané účinnosti a tloušťce.
Na celý interiér jsme ve druhé vrstvě zvolili tenký membránový materiál Comfortmat Raptor o tloušťce pouhých 4 mm, který je složen ze zvukově izolační vrstvy o tloušťce 2 mm a protihlukové membrány o stejné tloušťce. A právě díky membráně poskytuje materiál zvukovou izolaci až 30 dB, což je světový rekord u materiálu této tloušťky.
Extreme i Raptor aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. To má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
U balíčku Expert Plus odhlučňujeme dvěma vrstvami i střechu. První vrstvu tvoří opět antivibrační materiál Comfortmat Viper. Viper střechu zpevní, zamezí vibracím a například i hluku od dešťových kapek. Díky důkladnému rozválečkování a perfektní adhezi materiálu se nemusíte obávat odlepení během celé životnosti vozu.
Druhou vrstvu tvoří materiál Comfortmat Soft Wave Expert o tloušťce 15 mm. Ten díky vysoké schopnosti absorpce zvuku velmi účinně zamezí pronikání aerodynamického a okolního silničního hluku přes střechu vozu a zároveň disponuje tepelně izolačními vlastnostmi, což oceníte nejen v horkých letních měsících, ale i v zimě.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Expert Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Viper o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme antivibrační materiál Comfortmat Cobra, který se pyšní nejnižší hmotností ze všech antivibračních materiálů na trhu v dané tloušťce 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, který jsme již aplikovali i ve druhé vrstvě na střeše. Ještě pod ní jsme však plast opatřili materiálem Comfortmat Cobra. Flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve tradičně aplikujeme antivibrační materiál, konkrétně Comfortmat Viper, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.