- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus + torpédo a palubní deska
- VozidloOpel Insignia
- Datum realizace09.11.2021
- Časová náročnost48 hodin (2 pracovní dny pro 3 techniky)
- Cena instalace71 029 Kč s DPH
Opel Insignia - extrémní odhlučnění
Odhlučnění vozu Opel Insignia v maximální možné účinnosti a to včetně demontáže a odhlučnění palubní desky. Požadavek na dodatečnou zvukovou izolaci tohoto vozu byl jednoduchý - odhlučnit vše bez kompromisů. Majitel měl k tomu pravděpodobně pádné důvody, protože Insignia je z výroby velmi špatně odhlučněná, navíc jej trápily i problémy s nestandardními zvuky z oblasti palubní desky. Nejprve jsme se věnovali právě důkladnému odhlučnění palubní desky, díky čemuž jsme i výrazně snížili hluk od motoru. Následně jsme již postupovali standardním způsobem, ovšem s použitím těch nejúčinnějších materiálů špičkového ruského výrobce Comfortmat. Konkrétně jsme zvolili náš balíček odhlučnění Premium Plus, který jsme individuálně upravili pro maximální účinnost. Zaměřili jsme se tedy na všechny zásadní oblasti vozu, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní i vnější strany, kapotu, torpédu a zmíněnou palubní desku. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více zajímavých informací o instalaci se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Interiér vozu Opel Insignia je kompletně odstrojen včetně palubní desky a plechy vyčištěné a odmaštěné. Jak už bývá u těchto typů vozidel zvykem, chybí výraznější ochrana proti vibracím, kterou najdete jen bodově na nádrži, podlaze a zadních podbězích. Čalounění interiéru také příliš zvukové izolace nepřidá. Naším cílem je tedy celý vůz opatřit dvěma vrstvami materiálů, které umožní výrazné snížení hluku v interiéru.
U dnešní instalace jsme demontovali i palubní desku za účelem jejího odhlučnění. Prvním důvodem byly nepříjemné zvuky, které se z této oblasti již krátce po zakoupení vozu ozývaly. A odhlučněním palubní desky lze prakticky odstranit hluk od motoru i vrzání plastů, apod.
V první fázi jsme prakticky všechny přístupné oblasti opatřili špičkovým materiálem na bázi polyuretanové pěny Comfortmat Soft Wave Expert, který vyniká excelentní schopností absorpce hluku. Extrémní flexibilita materiálu, který lze ze své tloušťky 15 mm zmáčknout až na 1 mm, umožní bezproblémovou opětovnou montáž palubní desky.
Stejný materiál aplikujeme i na kompletní palubní desku, včetně všech záhybů, prostorem za budíky, apod. Nevynecháme jediné volné místo a při navrácení palubní desky na své místo je oblast chráněna hned dvojitou vrstvou odhlučnění. A jak jsme již zmínili - vysoká flexibilita umožní pohodlné opětovné složení.
Další fází instalace je odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu nejdůležitější. A právě proto u balíčku Expert Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Na prostor pod zadními sedačkami jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Tato oblast není tak náchylná na hluk jako podlaha a navíc je zde velmi stísněný prostor. Proto je nezbytné aplikovat tenčí materiály, aby šlo bez problémů umístit sedačky na svou pozici.
Druhou vrstvu u balíčku Premium Plus tvoří volitelně Comfortmat Titan, momentálně nejúčinnější zvukově izolační materiál na trhu! Titan aplikujeme pouze na přání, protože kromě extrémní účinnosti vyniká i poměrně vysokou hmotností. Celková tloušťka 8 mm spolu se 4 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 38 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota. Materiál je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci.
Titan spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 8 mm. Celkem tedy téměř 12 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože všudypřítomné vibrace a hluk zejména od pneumatik je nezbytné co nejvíce omezit. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme s tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. Díky takovým hodnotám je Extreme zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Expert Plus taktéž antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Ve druhé vrstvě najdete v kufru celkem 3 různé materiály s odlišnými barvami. A není tomu tak jen kvůli estetickým důvodům. Každá oblast je zatížena jinak intenzivním hlukem a je nezbytné volit odpovídající materiály. Na dno kufru aplikujeme nový membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Titan. Titan se vyznačuje při své tloušťce 8 mm rekordní schopností zvukové izolace až 38 dB a kde jinde tento brutální materiál použít než na zadní podběhy. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme lehký membránový materiál Comfortmat Integra s účinností 28 dB a velmi nízkou hmotností. Tento materiál využíváme i při odhlučnění dveří.
V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Čtvrtou vrstvou odhlučnění dveří je opět odlehčený antivibrační materiál Comfortmat D2, který aplikujeme bodově i na plastové výplně dveří. Tím plast zejména zpevníme a snížíme různé vibrace a zvuky, které by mohly v budoucnu znepříjemnit jízdu například při poslouchání hudby.
A konečně poslední vrstvou je Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Věnujeme se samozřejmě i pátým dveřím, aby odhlučnění zavazadlového prostoru bylo kompletní. Jako první vrstvu volíme lehký antivibrační materiál Comfortmat Dark D2 o tloušťce 2,3 mm, který zamezí vibracím a nezatěžuje páté dveře zbytečnou hmotností. Ze stejného důvodu aplikujeme jako druhou vrstvu ultralehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který kromě izolace 15 dB nabídne právě velmi nízkou hmotnost, která je prakticky zanedbatelná.
A konečně poslední vrstvu tvoří flexibilní pěna s tvarovou pamětí Comfortmat Soft Wave Expert, kterou aplikujeme na plastovou výplň dveří. Materiál o tloušťce 15 mm zamezí skřípání plastů a dalším zvukům, které mohou způsobit kabely a další komponenty umístěné na pátých dveřích.
Také odhlučnění torpéda může přinést zajímavé výsledky. Stěrače jsou zdrojem silných vzduchových turbulencí a prostor pod spodním okrajem čelního skla je často veliký. Vytváří se zde efekt zvuku v jeskyni a to v bezprostřední blízkosti interiéru. Druhým důvodem k odhlučnění torpéda je snížení hluku od motoru. Nejprve aplikujeme vysoce účinný antivibrační materiál o tloušťce 3 mm, konkrétně Comfortmat Dark D3, který odfiltruje silné vibrace motoru.
Jako druhou vrstvu nejčastěji aplikujeme zvukově izolační materiál Comfortmat Neoprene a to z několika důvodů. Kromě dostatečné zvukové izolace tento materiál nabízí i absolutní voděodolnost, která je pro tuto oblast zásadní. A jelikož torpédo je často opatřeno mřížkou, je černá barva tohoto materiálu ideální pro nenápadnou aplikaci.
Jelikož majitel požadoval maximální odhlučnění podběhů, přes které proniká výrazný hluk od pneumatiky, posílili jsme odhlučnění podběhů i z venkovní strany. Na karoserii jsme aplikovali 4 mm silný antivibrační materiál Comfortmat D4.
Plastové podběhy jsme opatřili membránovým materiálem Comfortmat Raptor se zvukovou izolací až 30 dB. Raptor sníží pronikání hluku, zpevní plasty podběhů a zamezí i hluku od létajících kamínků.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.