- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Standard
- VozidloŠkoda Superb 3
- Datum realizace15.11.2021
- Časová náročnost24 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace36 659 Kč s DPH
Škoda Superb 3 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Škoda Superb třetí generace v rámci našeho ekonomického balíčku Standard. Zákazníci Superbu si nejvíce stěžují na hluk od předních a zadních kol, vozovky i motoru. Ačkoliv na karoserii najdeme alespoň nějakou izolaci proti vibracím a oproti například Octavii i poměrně silný koberec na podlaze, je tovární izolace zcela nedostatečná. U balíčku Standard bylo naším hlavním cílem vytvořit konfiguraci, která by nebyla pouze o nižší ceně, ale aby dávala smysl i z hlediska celkového odhlučnění vozu. Proto se již v základním odhlučnění Standard zaměřujeme na téměř kompletní vůz, konkrétně na kapotu, přední podběhy, přední a zadní dveře, zavazadlový prostor včetně zadních podběhů a podlahu. Pro odhlučnění používáme antivibrační a zvukově izolační materiály Comfortmat zejména z modelové řady Standard, díky kterým jsme schopni stlačit cenu na nižší úroveň, než v případě balíčku odhlučnění Premium. Na oblasti nejvíce zatížené hlukem i vibracemi však aplikujeme totožné membránové materiály jako u balíčku Premium. Díky tomu již náš základní balíček Standard umožňuje vysoce účinné odhlučnění, které v dané ceně nemá na dnešním trhu ekvivalent. Na instalaci pracovali zároveň tři naši technici, kteří montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Více informací se dozvíte v naší fotoreportáži.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Nejprve se pouštíme do odhlučnění podlahy, které je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu zásadní. U balíčku Standard postupujeme jinak, než jste zvyklí. Přesto volíme vysoce účinný antivibrační materiál Comfortmat G3 o tloušťce 3 mm. A akustický ztrátový činitel o hodnotě 0,39 jednotek je dostatečný pro uspokojivé odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti.
Na prostor pod zadními sedačkami jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat S2 o síle 2 mm a MLF 0,26 jednotek. Tato oblast není tak náchylná na hluk jako podlaha a navíc je zde velmi stísněný prostor. Proto je nezbytné aplikovat tenčí materiály, aby šlo bez problémů umístit sedačky na svou pozici.
Druhou vrstvu na podlaze u balíčku Standard tvoří membránový materiál Comfortmat Blockshot, který při tloušťce 7 mm vyniká vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB. Je to díky jeho vícevrstvému složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou, která umožní takto vysokou účinnost. Blockshot nahrazuje dvě vrstvy odhlučnění a odfiltruje hluk od vozovky, pneumatik, ale i převodovky a zavěšení kol.
Blockshot spolu s první vrstvou aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy 10 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme membránový materiál Comfortmat Fusion, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Běžně tento materiál na prostor pod zadními sedačkami neaplikujeme, nicméně u vozu Škoda Superb je prostor velmi stísněný a silnější materiál než 3 až 4 mm zde není možné umístit.
Podobným způsobem odhlučňujeme zavazadlový prostor. I dno kufru je velmi zatěžováno vibracemi a hlukem a musíme tedy postupovat s velkou pečlivostí. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Standard S2 o tloušťce 2 mm a MLF 0,26 jednotek.
Na blatníky aplikujeme u balíčku Standard stejný antivibrační materiál jako na jeho dno. Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu materiálem Comfortmat Gold G3 o tloušťce 3 mm.
Rozdílné materiály volíme i ve druhé vrstvě odhlučnění. Na dno kufru a blatníky aplikujeme velmi lehký zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který při tloušťce 6 mm poskytuje zvukovou izolaci 15 dB. U běžných instalací aplikujeme 2x účinnější materiál Comfortmat Raptor, ale dnes myslíme především na nižší cenu.
Zadní podběhy opatříme stejným zvukově izolačním materiálem, jaký jsme použili i na odhlučnění podlahy, konkrétně tedy membránovým materiálem Comfortmat Blockshot. Blockshot se vyznačuje při své tloušťce 7 mm vysokou schopností zvukové izolace až 32 dB, což je již velmi solidní hodnota pro odhlučnění této vibracemi i hlukem velmi zatížené oblasti. Nezapomínáme ani na blatníky, na které aplikujeme opět lehký materiál Comfortmat Vision.
Dveře odhlučňujeme celkem ve 4 vrstvách. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat S2 o tloušťce 2 mm. Ten pohltí vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. Materiál je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří opět zvukově izolační materiál Comfortmat Vision, který najdete i na ostatních částech vozu. Velmi nízkou hmotnost oceníte zejména při odhlučnění dveří, kde je nutné dbát i na tento důležitý parametr. Vision je absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Zvuková izolace 15 dB je pro účely montáže zaměřené na nízkou hmotnost dostačující.
Třetí vrstvou je taktéž antivibrační materiál Comfortmat ze základní řady Standard o tloušťce 2 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Poslední vrstvou je Comfortmat Ultrasoft 10 o tloušťce 10 mm. Tato flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušení montážní technici
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.