- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Premium Plus
- VozidloAudi A6 (C8)
- Datum realizace18.10.2021
- Časová náročnost30 hodin (1 pracovní den pro 4 techniky)
- Cena instalace48 077 Kč s DPH
Audi A6 - odhlučnění
Odhlučnění vozu Audi A6 aktuální generace ve verzi Avant. Německá prémiovka začíná být stálým návštěvníkem naší dílny a tentokrát si ukážeme náš balíček odhlučnění Premium Plus. Vozidla ingolstadtské automobilky Audi patří k těm nejlépe odhlučněným, neznamená to, že to nejde i nesrovnatelně lépe. I přes silnou vrstvu gumové zvukové izolace, která je součástí podlahy a čalounění zadních podběhů a nadstandardní ochranu proti vibracím se stále jedná pro náročného klienta o nedostatečné řešení. Zejména přes podběhy a podlahu proniká do interiéru hluk od pneumatik a ušetřeny nejsou ani dveře nebo zavazadlový prostor. U vylepšeného balíčku Premium Plus se právě na tyto oblasti důkladněji zaměříme a používáme profesionální antivibrační a zvukově izolační materiály z profesionální řady Comfortmat Expert. Díky tomu jsme schopni zajistit minimálně dvojnásobné snížení hluku v interiéru i u tohoto prémiového modelu. Odhlučnili jsme tedy všechny zásadní oblasti vozu kromě střechy, konkrétně přední, zadní a páté dveře, podlahu, zavazadlový prostor, přední i zadní podběhy z vnitřní strany a kapotu. Na instalaci pracovali zároveň čtyři naši zkušení technici, kteří i takto náročnou montáž zvládnou v rámci 1 pracovního dne. Oproti standardním vozům je doba montáže o několik hodin navýšena z důvodu náročnosti demontáže interiéru i složitosti aplikace materiálů.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Audi A6 je jako všechny vozy Audi odhlučněná lépe než většina konkurenčních vozů. Přesto se jedná pouze o zvukově izolační vrstvu (i když opravdu velmi vysokou), která je součástí čalounění podlahy a podběhů a bodově aplikovaná ochrana proti vibracím. I proto se majitel tohoto vozu obrátil na nás, abychom zvukovou izolaci povznesli na zcela jinou úroveň. Musíme postupovat s maximální pečlivostí nejen z důvodu všudypřítomné elektroniky, ale i protože vůz je samozřejmě v záruce.
Nejprve se pouštíme do odhlučnění podlahy, které je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích v rámci celého vozu zásadní. A právě proto u balíčku Premium Plus nově používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) rekordních 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů, kde každý plní svou odlišnou funkci. Převážnou část materiálu tvoří horní vrstva z inovovaného bitumenu, který disponuje o 20% vyšší tuhostí než předcházející verze a umožní s nejvyšší účinností odfiltrovat vibrace i na těch nejvíce zatížených oblastech. Druhá vrstva ze speciálního odlehčeného tmelu vyniká kromě nízké hmotnosti extrémní přilnavostí. Takto účinný materiál je nezbytné před aplikací nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, jinak je s ním nemožné pracovat. Proto je určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel.
Na prostor pod zadními sedačkami jsme aplikovali antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o síle 3 mm a MLF 0,41 jednotek. Tato oblast není tak náchylná na hluk jako podlaha a navíc je zde velmi stísněný prostor. Proto je nezbytné aplikovat tenčí materiály, aby šlo bez problémů umístit sedačky na svou pozici.
Druhou vrstvu u balíčku Premium Plus tvoří špičkový membránový materiál Comfortmat Titan Lite. Celková tloušťka 7 mm spolu s 3 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje zvukovou izolaci až 36 dB, což je momentálně nepřekonatelná hodnota na danou tloušťku materiálu. Titan Lite je vhodný pro odhlučnění podlahy a zadních podběhů, kde nedá žádnému druhu hluku sebemenší šanci. Na prostor pod zadními sedačkami zpravidla aplikujeme membránový materiál Comfortmat Raptor, který je určený zejména pro oblasti se stísněným prostorem. Tloušťka pouhých 4 mm a přitom složení s 2 mm silnou protihlukovou membránou umožňuje až neskutečnou zvukovou izolaci 30 dB.
Titan Lite spolu s Extremem aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili izolaci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. Podlahu tedy odhlučňujeme vysoce účinným antivibračním materiálem o tloušťce 3,5 mm a zvukově izolačním materiálem v druhé vrstvě o tloušťce 7 mm. Celkem tedy téměř 11 mm zvukové izolace, což má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Zavazadlový prostor odhlučňujeme podobným způsobem, protože všudypřítomné vibrace a hluk zejména od pneumatik je nezbytné co nejvíce omezit. Na dno kufru aplikujeme stejný materiál jako pod zadní sedačky, tedy Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41. Ten nejen absorbuje veškeré vibrace, ale sníží i nízkofrekvenční hluk, který je typický pro tuto oblast.
Zadní podběhy, které jsou nejvíce zatížené vibracemi i hlukem, opatříme stejně jako podlahu antivibračním materiálem Comfortmat Extreme s tloušťkou 3,5 mm a přitom nepřekonatelným MLF 0,63 jednotek. Díky takovým hodnotám je Extreme zabiják veškerých vibrací i nízkofrekvenčního hluku, který je typický pro zadní podběhy. Na blatníky aplikujeme u balíčku Expert Plus taktéž antivibrační materiál Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm a MLF 0,41 jednotek.
Na dno kufru aplikujeme ve druhé vrstvě membránový materiál Comfortmat Raptor, který najdete i pod zadními sedačkami. V kufru snad ještě více oceňujeme tloušťku pouhých 4 mm, vysokou flexibilitu a především jistotu bezproblémové instalace čalounění zavazadlového prostoru. Účinnost 30 dB je až neskutečným bonusem tohoto skvělého materiálu.
Na zadní podběhy aplikujeme stejně jako na přední část podlahy membránový materiál Comfortmat Titan Lite o tloušťce 7 mm a účinnosti 36 dB. Titan Lite důkladně odfiltruje agresivní hluk od pneumatik a zamezí i hluku od zavěšení kol nebo vody. Na boky vozu a posuvné dveře aplikujeme odlehčený membránový materiál Comfortmat Integra, který používáme i pro odhlučnění dveří.
Dveře odhlučňujeme celkem v 5 vrstvách. V rámci balíčku Premium Plus volíme silnější antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Dark D3 o tloušťce 3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Druhou vrstvu tvoří zvukově izolační materiál Comfortmat Integra. Ten byl vytvořen zejména pro odhlučnění dveří a je tedy absolutně voděodolný, nehnije, nerozkládá se a ani ve vlhkém prostředí se nikdy neodlepí. Díky své protihlukové membráně je materiál schopen zvukové izolace až 28 dB, přesto si udržuje nízkou hmotnost, která je u odhlučnění dveří důležitá.
Následně aplikujeme taktéž odlehčený antivibrační materiál Comfortmat z prémiové řady Dark, tentokrát ve variantě 2,3 mm. Tato vrstva slouží k zamezení vibrací a rezonancí vnitřního plechu dveří a u většiny vozidel i k vytvoření uzavřené ozvučnice pro reproduktory, což má za následek zlepšení ozvučení. Zejména basová složka středobasového reproduktoru dozná podstatného zlepšení, což oceníte nejen u továrních reproduktorů.
Finálně nalepíme na plastové obložení dveří Comfortmat Softwave Expert o tloušťce 15 mm, ale ještě předtím aplikujeme na plasty opět antivibrační materiál Comfortmat D2. Flexibilní pěna Comfortmat Soft Wave s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Oproti klasické verzi materiálu Soft Wave je tato tyrkysová varianta vyrobena z hustější a účinnější polyuretanové pěny, která odhlučnění dveří posune na ještě vyšší úroveň. Stejný postup volíme i u zadních dveří.
Páté dveře u tohoto vozu nejdou opatřit téměř žádnými materiály, proto alespoň na plastovou výplň pátých dveří aplikujeme v první vrstvě bodově antivibrační materiál Comfortmat D2 pro zpevnění plastu a zamezení vibrací a rezonancí a jako druhou vrstvu volíme stejně jako na dveře polyuretanovou pěnu Comfortmat Soft Wave Expert.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tímto instalaci dokončujeme a brzy předáme vůz majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.