- Druh instalaceOdhlučnění v rámci balíčku Expert a čalounění stropnice
- VozidloJeep Wrangler
- Datum realizace24.11.2022
- Časová náročnost40 hodin (1 pracovní den pro 5 techniků)
- Cena instalace48 811 Kč s DPH
Jeep Wrangler - odhlučnění a čalounění stropnice
Odhlučnění vozu Jeep Wrangler. Na světě není mnoho tak legendárních modelů jako právě Jeep Wrangler. SUV s klasickým rámem ztělesňuje amerického ducha tím nejlepším způsobem - je to bezproblémový terénní voják připravený vyrazit na asfalt a stát se módním kovbojem. Stojí za to si připlatit, nicméně archajický design je i se změnou generací znát a musíte se smířit s velkým hlukem a vibracemi, zvláště při jízdě na terénních pneumatikách. Naštěstí se vše dá řešit objednáním se na komplexní odhlučnění pro pohodlnou jízdu za jakýchkoliv podmínek. Bude nezbytné aplikovat antivibrační úpravu karoserie a to zejména spodní části, která tvoří více než polovinu všech vibrací. Druhou vrstvou následně zajistíme eliminaci vzduchem přenášeného hluku. Mezi primární cíle patří kromě podlahy také podběhy, zavazadlový prostor, kapota a dveře. Pro odhlučnění tohoto vozu jsme vycházeli z našeho balíčku odhlučnění Expert, který jsme individuálně upravili pro potřeby tohoto automobilu. Nad rámec běžné instalace jsme navíc provedli čalounění stropu. Na voze pracovali 4 naši technici zároveň a montáž jsme tedy stihli během 1 pracovního dne.
Zobrazit produkty >Skrýt produkty >Fotoreportáž
Jeep Wrangler je odstrojený a tovární zvuková izolace se ukazuje v plné své kráse. Holé plechy bez téměř jakékoliv ochrany způsobují výrazné vibrace karoserie a jsou samozřejmě velmi náchylné na hluk. Nic na tom nezmění tenká vrstva proti vibracím, kterou můžete najít pouze namátkově na podlaze. Všechny plechy důkladně vyčistíme, odmastíme a pustíme se do práce.
K celkovému odhlučnění vozidla nejvíce přispívá důkladné odhlučnění podlahy, která je kvůli výrazným vibracím a hluku zejména o nízkých frekvencích nejvíce náročná na použití správných materiálů. I proto u balíčku Premium Plus používáme profesionální antivibrační materiál Comfortmat Extreme, který při své tloušťce pouhých 3,5 mm poskytuje akustický ztrátový činitel (MLF) 0,63 jednotek. To z něj dělá nejúčinnější antivibrační materiál na trhu o tloušťce do 4 mm a perfektně se tedy hodí do našich instalací zaměřených na maximální účinnost.
Comfortmat Extreme se skládá ze dvou druhů nově vyvinutých tmelů oddělených hliníkovou folií. Tmel ve spodní vrstvě si po vychladnutí zachová svou pohyblivost a zachytí nízkofrekvenční hluk šířící se po podlaze. První vrstva hliníkové fólie pak odráží část hluku zpět a nepouští jej do interiéru. Poté přichází na řadu bitumenová vrstva, která po zchladnutí na úroveň pokojové teploty zatvrdne a plní roli pevného pancíře. A poslední slovo má vnější fólie. Tento promyšlený mix důkladně odfiltruje vibrace a nízkofrekvenční hluk jako žádný jiný materiál na trhu.
Kvůli svému složení a vysoké účinnosti je nejprve nezbytné materiál nahřát ve speciální peci na 55 stupňů, proto je Extreme určený pouze pro profesionální studia, která se specializují na odhlučnění vozidel. I přes nahřátí je práce s Comfortmat Extreme nejnáročnější ze všech druhů materiálů, jaké máme k dispozici. Schopnosti tohoto antivibračního materiálu jsou však natolik přesvědčivé, že větší fyzická náročnost při aplikaci stojí rozhodně za to.
V případě odhlučnění v nejvyšší konfiguraci volíme ve druhé vrstvě obvykle materiál Comfortmat Titan Lite s tloušťkou 7 mm, u této instalace však musíme volit odlišné řešení. U vozidla Jeep Wrangler není možné tak silný materiál aplikovat, proto volíme jako alternativu Comfortmat Raptor s tloušťkou pouhých 4 mm. Přesto je jeho součástí protihluková membrána o síle 2 mm, což umožňuje i takto tenkému materiálu účinnost 30 dB.
Extreme i Raptor aplikujeme na všechny přístupné oblasti, abychom umožnili absorpci maximálního množství vibrací a hluku. V přední části podlahy se dostáváme až pod palubní desku, díky čemuž důkladně odhlučníme i přední podběhy z vnitřní části vozu, kde je přístup k větší ploše karoserie. To má za následek důkladné zamezení hluku od předních pneumatik i bez aplikace z vnější strany.
Výjimku neděláme ani v případě zavazadlového prostoru a i zde volíme Raptor, protože tovární čalounění u tohoto vozu je nejen tenké, ale i natěsnané na karoserii. Kombinace materiálů Extreme a Raptor je tedy prakticky jediná možnost, jak vůz nadstandardně odhlučnit bez problémů s opětovnou instalací čalounění.
Majitel tohoto vozu nás požádal kromě odhlučnění i o čalounění stropnice. K tomu jsme použili kvalitní a velmi flexibilní samolepící potahovou látku taktéž od společnosti Comfortmat.
Dostáváme se k odhlučnění dveří. Nejprve aplikujeme antivibrační materiál na vnější plech dveří, konkrétně Comfortmat Cobra o tloušťce 2,3 mm. Ten s přehledem zlikviduje vibrace, zamezí pronikání nízkofrekvenčního hluku a zpevní velmi tenký plech dveří. I přes vyšší tloušťku materiál disponuje velmi nízkou hmotností, je samozřejmě voděodolný a má mimo jiné antikorozní vlastnosti.
Fotografie dalších vrstev odhlučnění se nám bohužel někam zatoulaly, za což se omlouváme. Na fotografii můžete vidět celkově 4. vrstvu odhlučnění v podobě materiálu Comfortmat Softwave o tloušťce 15 mm. Této vrstvě předcházela aplikace zvukově izolačního materiálu Comfortmat Integra a třetí vrstva s materiálem Comfortmat Cobra. Softwave je flexibilní pěna s tvarovou pamětí se lepí na plastové čalounění dveří z důvodu zamezení skřípání a vrzání nejen plastů, ale i drátů a dalších komponent uvnitř dveří a dodatečně i sníží hluk této oblasti. Stejný postup jsme zvolili i u zadních dveří tohoto vozu.
Nezapomínáme ani na kapotu, na kterou v první vrstvě aplikujeme opět lehký antivibrační materiál Comfortmat D2. Tím kapotu zpevníme, zamezíme vibracím, které se přenáší do dalších částí vozu a zmizí i typický plechový zvuk při zavření kapoty. Na originální kryt kapoty následně aplikujeme zvukově i tepelně izolační materiál Comfortmat Vision, který sníží hluk motoru a to při zachování původního vzhledu motorového prostoru. Tím naše instalace končí a vůz předáváme jeho majiteli.
Podobné montážeProhlédněte si podobné realizace z naší montážní dílny
10 let zkušeností
S odhlučněním vozidel jsme jako první v ČR začali již v roce 2013 a od té doby jsme odhlučnili již téměř 1000 vozidel většiny automobilek. Díky tomu jsme získali velké množství nenahraditelných zkušeností, které uplatňujeme i při odhlučnění vašeho vozidla.
Nejúčinnější materiály na trhu
Pracujeme výhradně s nejmoderními materiály ruské společnosti Comfortmat, která představuje současnou světovou špičku v odhlučnění vozidel. S našimi materiály garantujeme nejúčinnější odhlučnění na dnešním trhu.
8 zkušených techniků
Máme stabilní team 8 zkušených techniků, kteří mohou všichni zároveň pracovat na vašem autě. Díky tomu zvládneme většinu montáží odhlučnění během 1 pracovního dne. Auto nám tedy v 8 hodin ráno přistavíte a v 17 hodin odjíždíte.
Moderní montážní dílna
Na naší montážní dílně o rozloze 120 m2 mohou být ve stejnou dobu až 10 vozidel, což nám umožňuje pracovat na několika instalacích denně a zkrátit čekací lhůtu na montáž. Špičkové vybavení dílny zaručuje tu nejlepší péči o váš vůz.
Náhradní vůz VW Golf VII
Po dobu montáže si můžete zapůjčit naše firemní vozidlo Volkswagen Golf VII a využít vůz dle vašich potřeb. Můžete si například udělat na výlet po okolí Brna. Zapůjčení a pohonné hmoty jsou zcela zdarma a platíte pouze za ujeté kilometry.
Záruka na montáž odhlučnění
Špičkové materiály ruské společnosti Comfortmat zaručují stejnou účinnost po celou životnost vozu i při provozu v extrémních teplotách. Proto můžeme poskytnout na naše montáže odhlučnění dvouletou záruku.